|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı toplumsal gerçeklikleri ayırt ederek toplumsal olaylara sosyoloji perspektifi ile bakış kazandrımaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal sorunları anlayacak, açıklayacak ve bilimsel bakış açısıyla temellendirecek araştırma projeleri, perspektifler, kavramlar ve bilimsel yeterlilik kazanabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal sorunları doğuran etmenleri görerek, sosyolojik analiz yapalır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğa ve Toplum | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Toplum-Çevre ve Doğa | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Mekân ve Yer | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Kimlik-Toplumsal Eşitsizlik ve Ayrımcılık | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Yoksulluk ve Evsizlik | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | İletişim-Etkileşim ve Akışkan Metanın Coğrafyası: Ulaşım ve Ulaştırma Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Mekân ve Yaşamsal Örüntüleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Feminist Coğrafya: Cinsiyetin Coğrafyası ve Coğrafyanın Cinsiyeti | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Metropol Kentlerde Sosyomekânsal Ayrışma ve Toplanma Dinamikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Boş Zaman Etkinlikleri ve Tüketim Mekânları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Yaşlanma ve Yaşlılığa Coğrafi Bir Yaklaşım | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Suç Coğrafyası: Göreli Kavramsallaştırmadan Mekânsal Yorumlamaya | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Sosyal Coğrafya ve Eleştirel Teori | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ritzer, George (2011) Küresel Dünya, Çev. Melih Pekdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. | |
2 | Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem Akademi. | |
3 | Lefebvre, H. (2014). Mekânın Üretimi. Işık Ergüden (Çev.). İstanbul: Sel. | |
4 | Cresswell, T (2006). On the move: mobility in the Western world. Routledge, London. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |