|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Total ya da bölümlü dişsiz hastaların temel hereketli protetik rehabilitasyonları konusunda öğrenciye uygulamalı eğitim vermek. Aşırı harabiyet gösteren dişleri bulunan ya da kısmi dişsizliği bulunan hastaların temel sabit protetik rehabilitasyonları konusunda öğrenciye uygulamalı eğitim vermek. Ayrıca hekim ve hasta iletişimi uygulamalı olarak öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sabit ve bölümlü protezlerde planlama prensiplerini öğrenebileceklerdir Protetik rehabilitasyon metodlarını öğrenebileceklerdir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-2 | Tam ve parsiyel protezlerin laboratuar aşamalarının yapımını öğrenebileceklerdir.Tamir yöntemlerini ve hasta takibini öğrenebileceklerdir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-3 | Total protez yapımını öğrenebileceklerdir Dental seramiklerin yapımını öğrenebileceklerdir Geçici kronlar ve yapım tekniklerini öğrenebileceklerdir Sabit protezlerde simantasyon işlemini öğrenebileceklerdir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde basit sabit protetik restorasyonlar için (metal destekli seramik kron, post-core) teşhis ve tedavi planlama. 2.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde basit kısmi dişssizlik vakalarının teşhis ve tedavi planlaması. 3.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde kısmi dişssizlik vakalarını basit sabit protez ile tedavisi. 4.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde kısmi dişssizlik vakalarını basit hareketli protez ile tedavisi. 5.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde basit tam dişssizlik vakalarının teşhis ve tedavi planlaması. 6.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde tam dişssizlik vakalarını basit hareketli hareketli tam protez ile tedavisi. 7. Protez bakımı ve tamiri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler, Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Quintessence Yayıncılık, 2012, | |
2 | Sabit Protezin Temelleri, Herbert T. Shillingburg, Quintessence Yayıncılık, 2019 | |
3 | Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler, Prof. Dr. Bülent KESİM, Quintessence Yayıncılık, 2018, | |
4 | Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler (1 ve 2 cilt), Kevser Aydın M.Mutahhar Ulusoy, Yurtmim Yayıncılık, Ankara, 2010, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |