| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PELİN ÖZMEN (pelin.ozmen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Diş hekimliğinde doğru endikasyonla, doğru antibiyotiğin uygun doz ve uygun veriliş yolu ile kullanılması hakkında bilgi aktarmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Akılcı antibiyotik kullanımını öğrenebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
 PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Akılcı olmayan antibiyotik kullanımının nedenleri ve sonuçlarını öğrenebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
 PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir. PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Antibiyotiklere karşı gelişen direnç mekanizmalarını öğrenebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-11 Uluslararası düzeyde, yayınları takip eder, değerlendirir, sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Akılcı antibiyotik kullanımının önemi, Diş hekimliğinde antibiyotik kullanım endikasyonları ve kontrendikasyonları, Odontojenik infeksiyonlarda kullanılan antibiyotikler, Diş hekimliğinde proflaktik antibiyotik kullanımı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Akılcı ilaç kullanımının ilkeleri | Anlatım | 
| 2 | Antibotikler: Tarihçe ve sınıflandırma | Anlatım | 
| 3 | Antibiyotiklerin etki spektrumları | Anlatım | 
| 4 | Beta laktam antibiyotikler | Anlatım | 
| 5 | Aminoglikozidler, Tetrasiklinler | Anlatım | 
| 6 | Makrolid grubu antibiyotikler, Linkozamidler | Anlatım | 
| 7 | Nükleik asit sentezini bozan antibiyotikler | Anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Antimetabolitler,etki mekanizması bilinmeyenler | Anlatım | 
| 10 | Antiviraller | Anlatım | 
| 11 | Antifungaller | Anlatım | 
| 12 | Antiparazitik ilaçlar | Anlatım | 
| 13 | Antibiyotik direnç mekanizmaları | Anlatım | 
| 14 | Antibiyotik duyarlılık testleri | Anlatım | 
| 15 | Odontojenik enfeksiyonlarda antibiyotik seçimi | Anlatım, örnek olay | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Black Book- Developments in Antibiotics, Antibiotic Resistance: Mechanisms and New Antimicrobial Approaches | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||