|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİST REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM HAS, | ||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde Japonca iletişim kurabilmelerini ve günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük yaşamda yer alan basit konuları ifade edebilmeyi öğrenir. |
PÇ-1 Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-16 Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktararak bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | faydalı olabilecek kalıpları bilir |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş zamanlı cümleler kurmayı, sıfat ve zarfları öğrenmeyi içerir. Aynı zamanda öğrendiği fiillere yenilerini ekleyerek yeteneği olduğu ya da olmadığı cümleleri ifade etmeyi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | geçmiş zaman | konu anlatımı |
2 | sıfatlar | konu anlatımı |
3 | sıfatlar | konu anlatımı |
4 | totemo, amari | konu anlatımı |
5 | donna, do, dore ile ilgili soru cümleleri | konu anlatımı |
6 | ga bağlacı | konu anlatımı |
7 | genel tekrar | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | wakarimasu, imasu ve arimasu, fiilleri | konu anlatımı |
10 | ga eki | konu anlatımı |
11 | suki, jouzu, heta desu, yeteneği olmak, bir eylemde iyi olmak ya da kötü olmak ile ilgili kurulan cümleler | konu anlatımı |
12 | suki, jouzu, heta desu, yeteneği olmak, bir eylemde iyi olmak ya da kötü olmak ile ilgili kurulan cümleler | konu anlatımı |
13 | zarflar | konu anlatımı |
14 | kara bağlacı ve neden soru cümleleri | konu anlatımı |
15 | genel tekrar | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | minna no nihongo | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, resimli slaytlar ve filmler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |