|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇONTU (mehmetcontu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAYHAN KARAKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendi işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. PÇ-24 Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. |
PÇ-1 Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır. PÇ-2 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-24 Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Girişimcilikte Temel Kavramlar | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
2 | KOBİ'lerin Arkasındaki İtici Güç: Girişimciler | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
3 | Girişimcilikte Başarı Faktörleri ve Başarısızlık Nedenleri | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
4 | İşletme Kuruluşu | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
5 | Kapasite Kullanımı ve Başabaş Noktası Analizi | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
6 | İşletme Türleri | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
7 | Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (Kobi’ler) | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (Kobi’ler) | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
10 | Kobi’lerin Ekonomik ve Sosyal Sisteme Katkıları | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
11 | Küçük İşletmelerde Yönetim İşlevi | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
12 | Küçük İşletmelerde Üretim İşlevi | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
13 | Küçük İşletmelerde Pazarlama İşlevi | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
14 | Küçük İşletmelerde Finansman İşlevi | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
15 | Küçük İşletmelere Destek Sağlayan Kuruluşlar | Anlatma, tartışma ve örnek olay inceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GİRİŞİMCİLİK ( Temel Girişimcilik Ve İş Kurma Süreci )-Prof. Dr. Hasan Tutar, Öğr. Gör. Fırat Altınkaynak, Arş. Gör. Duygu Terzi-2017-Detay Yayıncılık-ANKARA | |
2 | GİRİŞİMCİLİK-Fikret Cankar, Özhan Görçün, H. Rıdvan Yurtseven-2019-Detay Yayıncılık-ANKARA | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, slayt sunum ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |