|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ (TEZLİ YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE BUDAK (aysebudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı mimarlığının, tarihsel, coğrafi, siyasi, kültürel etkenleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak, eleştirel tartışma yapabilme becerisi kazanmak |
PÇ-1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak katıldığı arkeolojik kazı ve araştırmalarda elde edilen verileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olma. PÇ-5 Sanat Tarihi ile ilgili güncel yayınları takip edip analiz edebilme yeteneğine sahip olur. PÇ-8 Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilme. PÇ-11 Kültürel ürünlerle ilgili daha önce yapılmış ancak temellendirilmemiş yerleşik kanıları, önyargıları ve açık olmayan varsayımları ortaya koyabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Osmanlı mimarlığı ve koruma sorunları konularında bilgi ve kavrayış sahibi olmak, eleştirel tartışma yapabilme becerisi kazanmak |
PÇ-1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak katıldığı arkeolojik kazı ve araştırmalarda elde edilen verileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olma. PÇ-2 Sanat Tarihi lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-5 Sanat Tarihi ile ilgili güncel yayınları takip edip analiz edebilme yeteneğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Osmanlı mimarlığı konusunda araştırma yaparak sözlü ve yazılı sunabilmek. |
PÇ-2 Sanat Tarihi lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-5 Sanat Tarihi ile ilgili güncel yayınları takip edip analiz edebilme yeteneğine sahip olur. PÇ-8 Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilme. PÇ-11 Kültürel ürünlerle ilgili daha önce yapılmış ancak temellendirilmemiş yerleşik kanıları, önyargıları ve açık olmayan varsayımları ortaya koyabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İçeriğinin anlatılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
2 | Osmanlı Sanatı Sorunlarına Genel Bakış | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
3 | Türkiye’de sanat ve mimarlık tarihi bölümlerinde, mimariye yönelik derslerin işleniş biçimi ve mimarlık tarihi yazımı üzerine mevcut yayınların değerlendirilmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
4 | Osmanlı sanatı üzerine dönem kaynaklarından ve güncel yayınlardan hareketle terminoloji ve Osmanlı sanatına yaklaşım problemlerinin tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
5 | Osmanlı sanatının dönemsel gelişimleri çerçevesinde bunlara ait kaynak ve sorunların belirlenerek eleştirilerinin yapılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
6 | Osmanlı sanatını besleyen kaynakların Türk sanatının gelişimine katkılarının tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
7 | Plan Boyutunda Sorunlar ve Osmanlı Dönemi Yapım Teknikleri: Ölçüm aletleri ve birimlerin tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çizimler Boyutunda Sorunlar ve Osmanlı Dönemi'nde inşaat örgütlenmesi ve yapı teknolojisinin evrimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
10 | Mimar ve Sanatçı Sorunları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
11 | Malzemeden Kaynaklanan Sorunlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
12 | Geçirdiği Değişiklik ve Onarımlardan Kaynaklanan Sorunlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
13 | Örtü Sistemine Geçişteki Sorunlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
14 | Konumdan Kaynaklanan Sorunlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülru Necipoğlu, Sinan Çağı, İstanbul, 2013. | |
2 | Doğan Kuban, Anadolu Türk Mimarisini Kaynak ve Sorunları, İstanbul 1965 | |
3 | Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi, İstanbul, 2007. | |
4 | BATUR, Afife(1970). `Osmanlı Camilerinde Almaşık Duvar Üzerine `, Anadolu Sanatı Araştırmaları, C. II, s. 135-216 | |
5 | SÖNMEZ, Zeki(1989). Başlangıcından 16. Yüzyıla Kadar Anadolu Türk- İslam Mimarisinde Sanatçılar, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 9 | 81 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |