|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı sosyo-ekonomik tarihinin temel kaynaklarını tanıyabilme |
PÇ-7 Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme. PÇ-11 Sosyal bilgileri oluşturan disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrama |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı toplum yapısının temel unsurlarını tanımlayabilme |
PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-9 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı ekonomik düzeninin temel yapılarını açıklayabilme |
PÇ-7 Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme. PÇ-9 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. PÇ-11 Sosyal bilgileri oluşturan disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrama |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri Osmanlı Sosyo-Ekonomik Tarihi Hakkında Kullanılacak Kaynakların Tanıtımı | Düz anlatım, soru cevap |
2 | Sosyo-Ekonomik Tarih Kavramı, Toplumsal ve Ekonomik Tarih Alanındaki Gelişmeler, Yeni Yaklaşımlar | Düz anlatım, soru cevap |
3 | Osmanlı Sosyo-Ekonomik Tarihinin Kaynakları, Şeriyye Sicilleri, Tahrir Defterleri | Düz anlatım, soru cevap |
4 | Kanunnameler, Islahat Layihaları | Düz anlatım, soru cevap |
5 | Menzilnameler, Vakfiyeler, Salnameler, Seyahatnameler | Düz anlatım, soru cevap |
6 | Osmanlı Toplumsal Yapısı, Klasik Dönemde Askerî-Reaya Kavramları | Düz anlatım, soru cevap |
7 | Devlet ve Köylü, Mirî Arazi Rejimi, Dirlik Sistemi | Düz anlatım, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yedi Kulluk ve Çifthane Sistemi, Raiyyet Rüsumu ve Muafiyetler | Düz anlatım, soru cevap |
10 | Mukataa, İltizam ve Malikane; 17. Ve 18. Yüzyılda Düzende Değişim | Düz anlatım, soru cevap |
11 | Mukataa, İltizam ve Malikane; 17. Ve 18. Yüzyılda Düzende Değişim | Düz anlatım, soru cevap |
12 | Ayanlık ve Desantralizasyon Süreci | Düz anlatım, soru cevap |
13 | 19. Yüzyılda Ekonomik ve Toplumsal Yapıda Meydana Gelen Değişmeler, Osmanlı Sanayileşme Çabaları ve Sonuçları | Düz anlatım, soru cevap |
14 | Osmanlı'da Kölelik, Köle Ticareti ve Kaldırılışı | Düz anlatım, soru cevap |
15 | Çalışma İlişkileri, Tekaüdlük, 19. Yüzyılda Emeklilikle İlgili Düzenlemeler Türk İktisat Tarihi Belgeseli Video Gösterimi ve Genel Bir Değerlendirme | Düz anlatım, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |