|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUTAY CÜNERAY (kutaycuneray@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilgisayar sistemleri ve internet hakkında temel kavramlarını ve işletim sistemi (Windows 10), ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint, Access) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilebilir |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilgisayar donanım bileşenlerinin görevlerini ve fonksiyonlarını bilebilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İnternet hizmetini tanır, internet tarayıcılarını kullanabilir, interneti kullanarak araştırma yapabilir, İnternet güvenliği ve İnternet teknolojileri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | MS Word programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Sayfa ayarlamalarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Metin biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Belgeyi yazdırabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar tanımı, temel özellikleri, türleri ve tarihçesi, Bilgisayarda kapasite birimleri, donanım ve yazılım kavramları, Windows işletim sistemi, Masaüstü, pencereler, Masaüstü simgeleri ile çalışmak, dosyalar ve klasörler, Denetim masası, Microsoft Word programını başlatmak ve tanımak, Metinler ve belgeler üzerinde çalışmak, Tablo işlemleri, Sayfa düzeni yapabilmek, Microsoft Word programında matematiksel denklemler yazabilmek, Matematiksel metinleri word dosyası haline getirebilmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayarın tarihçesi ve gelişimi | Anlatma Yöntemi, Sunum |
2 | Bilgisayarın Temel Özellikleri, Donanım ve Yazılım kavramları. | Anlatma Yöntemi, Sunum |
3 | İşletim sistemi | Anlatma Yöntemi, Sunum |
4 | İşletim sistemi Çeşitleri (Linux, Pardus, Windows) | Anlatma Yöntemi, Sunum |
5 | Windows´ta Denetim Masası ve Donatılar | Anlatma Yöntemi, Sunum |
6 | İnternet, İnternette Gezinme, İnternette Arama, e-Posta ve Güvenlik | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
7 | Bulut Teknolojisi | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kelime işlemci uygulamasını açmak ve kapamak, MS Word Ekranı, Bir veya birkaç belgeyi açmak, Yeni belge oluşturmak, Ayarların Yerleştirilmesi, Veri Eklemek, Veri Seçmek, Veri Düzenlemek, Taşımak ve Silmek, Arama yapma ve Değiştirme | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
10 | Kelime işlemcilerde metin, paragraf ve belge biçimlendirme | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
11 | Kelime işlemcilerde, Tablolar, Resim, Görüntü ve Grafikler, Yazdırmaya Hazırlanma ve Yazdırma | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
12 | Kelime işlemcilerde kapak sayfası ve içinkiler bölümü oluşturma ve rapor yazımı | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
13 | Sunum uygulaması ile ilk adımlar, Bir sunum oluşturma | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
14 | Sunumda Metin, Görüntüler ve Tablo oluşturma | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
15 | Sunumda Grafik ve çizim nesneleri (otomatik şekil), Ekran gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi, Çıktı hazırlama ve Yazdırma | Anlatma Yöntemi, Sunum, Laboratuvar uygulaması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşçitürk, G. B. (2017). Bilgisayara giriş. Pegem Atıf İndeksi, 1-258. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |