|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-6 Sosyal Bilgiler alanındaki bir soruna ilişkin çözüm yöntemi geliştirebilme. PÇ-13 Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma PÇ-14 Mesleki alanda bilimsel yöntemleri kullanma becerisini kazanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirir |
PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. PÇ-6 Sosyal Bilgiler alanındaki bir soruna ilişkin çözüm yöntemi geliştirebilme. PÇ-8 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
2 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
3 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
4 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
5 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
6 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
7 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
10 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
11 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
12 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
13 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
14 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
15 | Teze yönelik çalışmaların incelenmesi | Bilimsel araştırma, proje, tez yazma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 100 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |