|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERGİN ERGİNER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, çocukların üst düzey düşünme becerileri geliştirmek için öğretmeyi öğrenme becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaratıcı düşünme becerilerini açıklayabilir. Yaratıcı düşünme becerilerinden öğretimde yararlanabilir. |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Yeni bir öğretim etkinliği yaratabilir. Yarattığı öğretim etkinliğini sınıfta kullanabilir. |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sorgulayıcı düşünme Yaratıcı düşünme Eleşti,rel düşünme Problem çözme Pratik düşünme Stratejik düşünme Alternatifli düşünme Hızlı düşünme Rol oynama Bağımsız çalışabilme Grupla çalışabilme Öğretmeyi öğrenme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kavram, türleri, kavramsallaştırma ve öğretim becerisi ilişkisi, kavram öğretimi, öğretimde kullanımı | Kavram Eşleştirme, Akrostiş, Akronim, Görüş geliştirme, Başka, Ters başka |
| 2 | Soyut düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, Altı şapkalı düşünme, Sinektik, Balık kılçığı, Ağaç kökü, Sokratik metod, Küçük Prens sandalyesi |
| 3 | Yaratıcı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi. öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Altı şapkalı düşünme, Beyin fırtınası, Sinektik, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
| 4 | Sorgulayıcı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
| 5 | Eleştirel düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
| 6 | Problem çözme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
| 7 | Estetik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Stratejik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, |
| 10 | Alternatifli düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Altı şapkalı düşünme, Siz Olsaydınız Ne Yapardınız? Örnek Olay |
| 11 | Hızlı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı / Pratik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin Fırtınası |
| 12 | Rol oynama ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, |
| 13 | Bağımsız çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Tek kişilik tiyatro, Önemli şeyler |
| 14 | Grupla çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, Takım çalışması, Philps 66 |
| 15 | Becerilerin birlikte kullanımı | Takım çalışması, Sinektik |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baltacıoğlu, İ. H. (1995). Talim ve Terbiye’de İnkılâp. Haz. R. Canım ve RY Kıncal, İstanbul:. MEB Yay. | |
| 2 | Erginer, E. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
| 3 | Yaylacı, F. (2013). Ders Bilimi. Ankara: Siyasal kitabevi. | |
| 4 | Michael-Luna, S., & Heimer, L. G. (2012). Creative curriculum and HighScope curriculum. Curriculum in early childhood, 120-132. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Akıllı tahta, Sınıf Bilgisayarı, Öğrenci bilgisayarları ve diğerleri. Sınıf öğretim platformları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 1 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 14 | 70 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 226 | ||