|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN HÜSEYİN KILINÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Amacı: Bu dersin amacı, tasarı ya da uygulanmakta olan bir öğretim programını değerlendirmek ve geliştirilmesine dönük beceriler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal, ekonomik vs.) ilişkilendirebilir. PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-11 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak PÇ-14 Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Programın değerlendirilmesi ile ilgili karar verebilir. |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal, ekonomik vs.) ilişkilendirebilir. PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-11 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak PÇ-14 Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Program değerlendirme ile ilgili bir proje üzerinde çalışabilir. |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal, ekonomik vs.) ilişkilendirebilir. PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-11 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak PÇ-14 Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Program değerlendirme nedir? Ne değildir? Program değerlendirmeye duyulan ihtiyaç. Uygun program değerlendirme modeli üzerine düşünme Uygun değerlendirme modeline karar verme veya yeni bir değerlendirme yaklaşımı modelleme Türkiye'de Program değerlendirmeye ilişkin yapılan çalışmalar Dünyada Program değerlendirrme yaklaşım ve modelleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Program değerlendirme nedir? Ne değildir? | Sokratik metod, Beyin fırtınası |
2 | Program değerlendirme nedir? Ne değildir? | Kavram haritası |
3 | Program değerlendirmeye duyulan ihtiyaç. | Tartışma |
4 | Uygun program değerlendirme modeli üzerine düşünme | Beyin fırtınası |
5 | Uygun program değerlendirme modeli üzerine düşünme | Beyin fırtınası, Altı şapkalı düşünme |
6 | Uygun değerlendirme modeline karar verme veya yeni bir değerlendirme yaklaşımı modelleme | Siz olsaydınız ne yapardınız?, Beyin fırtınası |
7 | Uygun değerlendirme modeline karar verme veya yeni bir değerlendirme yaklaşımı modelleme | Örnek olay, Beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de Program değerlendirmeye ilişkin yapılan çalışmalar | Anlatım |
10 | Türkiye'de Program değerlendirmeye ilişkin yapılan çalışmalar | Anlatım |
11 | Dünyada Program değerlendirrme yaklaşım ve modelleri | Anlatım, Sokratik metod |
12 | Dünyada Program değerlendirrme yaklaşım ve modelleri | Anlatım, Sokratik metod |
13 | Dünyada Program değerlendirrme yaklaşım ve modelleri | Anlatım, Sokratik metod |
14 | Dünyada Program değerlendirrme yaklaşım ve modelleri | Anlatım, Sokratik metod |
15 | Dünyada Program değerlendirrme yaklaşım ve modelleri | Anlatım, Sokratik metod |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cronbach, L. J., Ambron, S. R., Dornbusch, S. M., Hess, R. D., Hornik, R. C., Phillips, D. C., ... & Weiner, S. S. (1980). Toward reform of program evaluation, San Francisco: Jossey-Bass. | |
2 | English, F. W., & Kaufman, R. A. (1975). Needs Assessment: A Focus for Curriculum Development. | |
3 | Kelly, A. V. (2009). The curriculum: Theory and practice. Sage. | |
4 | McDavid, J. C., Huse, I., & Hawthorn, L. R. (2018). Program evaluation and performance measurement: An introduction to practice. Sage Publications. | |
5 | Newcomer, K. E., Hatry, H. P., & Wholey, J. S. (2015). Handbook of practical program evaluation. John Wiley & Sons. | |
6 | Oliva, P. F., & Gordon II, W. R. (2012). Developing the curriculum. Pearson Higher Ed. | |
7 | Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (1988). Curriculum: Foundations, principles, and issues Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. | |
8 | Ornstein, A. C., Pajak, E., & Ornstein, S. B. (2007). Contemporary issues in curriculum. Allyn & Bacon. | |
9 | Owen, J. M., & Rogers, P. (1999). Program evaluation: Forms and approaches. Sage. | |
10 | Parkay, F. W., Anctil, E. J., & Hass, G. (2014). Curriculum leadership: Readings for developing quality educational programs. Prentice Hall. | |
11 | Pinar, W. F. (2012). What is curriculum theory?. Routledge. | |
12 | Pinar, W. F. (2013). International handbook of curriculum research. Routledge. | |
13 | Pinar, W. F., Reynolds, W. M., Slattery, P., & Taubman, P. M. (1995). Understanding curriculum: An introduction to the study of historical and contemporary curriculum discourses (Vol. 17). Peter Lang. | |
14 | Posavac, E. J. (2015). Program evaluation: Methods and case studies. Routledge. | |
15 | Stake, R. E. (1983). Program evaluation, particularly responsive evaluation. In Evaluation models (pp. 287-310). Springer, Dordrecht. | |
16 | Stufflebeam, D. L. (1983). The CIPP model for program evaluation. In Evaluation models (pp. 117-141). Springer, Dordrecht. | |
17 | Taba, H. (1962). Curriculum Development. Theory and Practice. New York: Harcourt, Brace and World. | |
18 | Tyler, R. W. (1949/1969). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Chicago & London. | |
19 | Wiles, J. W., & Bondi, J. C. (2014). Curriculum development. Pearson Education. | |
20 | Worthen, B. R., Sanders, J. R., & Fitzpatrick, J. L. (1997). Program evaluation. Alternative approaches and practical guidelines, 2. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, Sınıf Bilgisayarı, Öğrenci bilgisayarları ve diğerleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 223 |