Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖTZ 513 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖTZ 513 Adı: ALTERNATİF ÖĞRENME-ÖĞRETME YAKLAŞIM VE YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çeşitli ülkelerde kullanılan farklı eğitim yaklaşım ve modellerini tanıyarak program geliştirme alanında geniş bir bakış açısı kazanmaları ve ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmaları takip edebilmeleridir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri açıklayabilme PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Eğitimde kullanılan yeni yaklaşımların ve modelleri program geliştirme sürecine yansıtabilme PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
PÇ-11 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar. Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller. Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenme ve öğretme Yaklaşım ve Modelleri Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
2 Montesori Eğitimi Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
3 Senaryo Tabanlı Öğrenme Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
4 Öykü Tabanlı Öğrenme Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
5 Proje Tabanlı Öğrenme Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
6 Harmanlanmış Öğrenme Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
7 Ters yüz edilmiş öğrenme Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
8 Ara Sınav
9 Farklılaştırılmış Öğretim Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
10 Stem Eğitimi Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
11 Web 2.0 Araçları Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
12 Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
13 Kapsayıcı Eğitim Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
14 Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
15 İşbirlikli Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 10 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 176