|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin çeşitli ülkelerde kullanılan farklı eğitim yaklaşım ve modellerini tanıyarak program geliştirme alanında geniş bir bakış açısı kazanmaları ve ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmaları takip edebilmeleridir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri açıklayabilme |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Eğitimde kullanılan yeni yaklaşımların ve modelleri program geliştirme sürecine yansıtabilme |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-11 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar. Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller. Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğrenme ve öğretme Yaklaşım ve Modelleri | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 2 | Montesori Eğitimi | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 3 | Senaryo Tabanlı Öğrenme | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 4 | Öykü Tabanlı Öğrenme | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 5 | Proje Tabanlı Öğrenme | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 6 | Harmanlanmış Öğrenme | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 7 | Ters yüz edilmiş öğrenme | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Farklılaştırılmış Öğretim | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 10 | Stem Eğitimi | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 11 | Web 2.0 Araçları | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 12 | Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 13 | Kapsayıcı Eğitim | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 14 | Üstün Yeteneklilerin Eğitimi | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 15 | İşbirlikli Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||