|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİN TAMER YENEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, test geliştirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi, kapsamının belirlenmesi ve ölçülecek özelliklerin tanımlanması, denemelik maddelerin yazımı ve deneme formunun oluşturulması, deneme uygulaması ve analize hazırlık, madde ve test istatistiklerinin hesaplanması, uyun maddelerin seçimi ve nihai testin oluşturulması gibi konuları içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 DÖÇ-1 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları anlama |
PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Ölçme aracı geliştirme ile ilgili temel kavramların bilgisi |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Hedeflerin (Kazanımların) aşamalı sınıflandırmasını kavrayabilme |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramlar, ölçmede geçerlik ve güvenirlik, ölçme teknikleri, ölçme ve değerlendirme ile ilgili istatistiksel işlemler, Duyuşsal Alan Davranışlarının ölçülmesi, psiko-motor davranışların ölçülmesi ve performans değerlendirme, soru hazırlama teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrenme ve öğretme sürecinde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
2 | Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
3 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
4 | Test ve ölçek geliştirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
5 | Bloom un bilişsel ve duyuşsal alanlara ilişkin hedeflerle ilgili sınıflandırması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
6 | Test ve ölçek kapsamının belirlenmesi. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
7 | Test ve ölçeklerle ölçülecek özelliklerin tanımlanması. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Denemelik maddelerin yazımı | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
10 | Deneme formunun oluşturulması. | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
11 | Deneme uygulaması ve analize hazırlık, | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
12 | Madde ve test istatistiklerinin hesaplanması, | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
13 | Madde seçme ve düzeltme çalışmaları | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
14 | Nihai testin oluşturulması ve çalışmanın rapora dönüştürülmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders Kitabı / Yardımcı Kitap Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |