|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Değerler eğitiminde aile ve okulun rolünü açıklar |
PÇ-6 Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. PÇ-7 Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Değerler eğitimi yaklaşımlarını açıklar. |
PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. PÇ-5 Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Değerler Eğitiminin amaçlarını açıklar. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyal Bilgiler ders programında değerler eğitiminin yerini ve içeriğini açıklar |
PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. PÇ-5 Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ahlak ve Karakter kavramları | Anlatma, soru cevap |
2 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | Anlatma, soru cevap |
3 | Ahlak Gelişimi | Anlatma, soru cevap |
4 | Ahlak Gelişimi | Anlatma, soru cevap |
5 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-Dürüstlük | Anlatma, soru cevap |
6 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-Saygı | Anlatma, soru cevap |
7 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-sevgi | Anlatma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-adalet | Anlatma, soru cevap |
10 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-sorumluluk | Anlatma, soru cevap |
11 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-yardımseverlik | Anlatma, soru cevap |
12 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-hoşgörü | Anlatma, soru cevap |
13 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları-vatanseverlik | Anlatma, soru cevap |
14 | Etkinlik örnekleri | Anlatma, soru cevap |
15 | Etkinlik örnekleri | Anlatma, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ekşi, H.; Katılmış A.(2016). Uygulama Örnekleriyle Değerler Eğitimi. Ankara. Nobel Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |