|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasi Tarih ile ilgili temel kavramları ve fikirleri kavrar |
PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. PÇ-9 Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder |
PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
PÇ-5 Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. PÇ-9 Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir |
PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
PÇ-6 Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. PÇ-7 Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım |
2 | I.Dünya Savaşı Sonrası Dünyanın Genel Durumu (1919-24) | Anlatım |
3 | Geçici Barış Dönemi (1924-29) | Anlatım |
4 | 1929 Bunalımı ve Sonrası: Versay Düzenini Yıkma Çabaları (1929-39) | Anlatım |
5 | II.Dünya Savaşı (1939-45) | Anlatım |
6 | Soğuk Savaş’ın Başlangıcı (1945-50) | Anlatım |
7 | Soğuk Savaş’ın Tırmanması (1950-62) | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğuda çok merkezlilik arayışı | Anlatım |
10 | Batıda çok merkezlilik arayışı | Anlatım |
11 | Bağlantısızlık hareketi | Anlatım |
12 | Yumuşama Dönemi (1962-79) | Anlatım |
13 | Yumuşama Döneminin Temel Konuları | Anlatım |
14 | Gorbaçov’la Değişen Sovyet Dış Politikası ve Soğuk Savaşın Bitişi | Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oral Sander, Siyasi Tarih 1918-1994, Ankara, İmge, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |