|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme |
PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirebilme |
PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. PÇ-5 Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | |
2 | Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, amacı, gerekçesi ve temel ilkeleri | |
3 | Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi | |
4 | Gelişim kuramları ve sosyal bilgiler ilişkisi | |
5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları- Sunuş Yoluyla, Buluş Yoluyla ve Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi | |
6 | Davranışçı ve Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları | |
7 | Sosyal Öğrenme Kuramı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapılandırmacılık Kuramı | |
10 | Yapılandırmacılık Kuramı | |
11 | Yapılandırmacılık Kuramı | |
12 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı | |
13 | Proje Tabanlı Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme | |
14 | Sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler, Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri | |
15 | Sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Barr, R., Barth, James L. ve Shermis, S. Shermis. (2013). Sosyal bilgilerin doğası (Çev Ed. Cengiz Dönmez). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |