Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SBE 622 - SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA)

Kodu: SBE 622 Adı: SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.
PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirebilme PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.
PÇ-4 Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
PÇ-5 Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder.
PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş
2 Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, amacı, gerekçesi ve temel ilkeleri
3 Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi
4 Gelişim kuramları ve sosyal bilgiler ilişkisi
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları- Sunuş Yoluyla, Buluş Yoluyla ve Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi
6 Davranışçı ve Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları
7 Sosyal Öğrenme Kuramı
8 Ara Sınav
9 Yapılandırmacılık Kuramı
10 Yapılandırmacılık Kuramı
11 Yapılandırmacılık Kuramı
12 İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı
13 Proje Tabanlı Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme
14 Sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler, Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri
15 Sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Barr, R., Barth, James L. ve Shermis, S. Shermis. (2013). Sosyal bilgilerin doğası (Çev Ed. Cengiz Dönmez). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 2 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180