|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye sosyo-ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. |
PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. PÇ-8 Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. PÇ-9 Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışabilme. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. PÇ-2 Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. PÇ-3 Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yılları-Devletçilik, Planlı Dönem Öncesi Türkiye'de Kalkınma Stratejileri: 1923-1929 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
2 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yılları-Devletçilik, Planlı Dönem Öncesi Türkiye'de Kalkınma Stratejileri: 1923-1929 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
3 | 1930-1949 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
4 | 1950-1960 Dönemi ve 1960-1980 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
5 | 24 Ocak 1980 Kararları, Ekonomi Politikasında Dönüşüm: Dışa Açık Büyüme | Anlatım, soru cevap |
6 | 1990-2002 Dönemi | Anlatım, soru cevap |
7 | 2002 ve Sonrası | Anlatım, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Anlatım, soru cevap |
10 | 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Anlatım, soru cevap |
11 | Türkiye'de Gelir Dağılımı | Anlatım, soru cevap |
12 | Türkiye'de Tarım ve Sanayi Sektörleri | Anlatım, soru cevap |
13 | Türkiye'de Özelleştirme, Dış Borçlar, Cari Açık Sorunu | Anlatım, soru cevap |
14 | Türkiye'ye Yönelik Doğrudan Yatırımlar, Türkiye'de Sermaye Piyasası ve Enerji Sektörü | Anlatım, soru cevap |
15 | Türkiye'de ekonomi kültür ilişkisi | Anlatım, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Korkut Boratav, 1980'li Yıllarda Türkiye'de Sosyal Sınıflar ve Bölüşüm, İmge Kitabevi, Ankara, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |