|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye, öykü türünün özellikleri, modern Türk öyküsünün tarihi, metinleri ve yazarları hakkında bilgi kazandırmak, öğrencide çeşitli edebiyat kuramları açısından öykü çözümlemesi becerisini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kısa öykü türünü tanımlar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Modern Türk öyküsünün tarihini yazarları, akımları ve metinleriyle tanır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Öykü metinlerini çözümler. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya ve Türk edebiyatında öykü türü, yazarları ve öyküler. Metin çözümlemesi yöntemleri ve kuramları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma, tartışma |
2 | Dünya edebiyatında modern öykü: Maupassant ve Çehov. | Anlatma, tartışma |
3 | Sami Paşazade Sezai | Anlatma, tartışma, çözümleme |
4 | Ömer Seyfettin | Anlatma, tartışma, çözümleme |
5 | Memduh Şevket Esendal | Anlatma, tartışma, çözümleme |
6 | Refik Halit Karay | Anlatma, tartışma, çözümleme |
7 | Halide Edip | Anlatma, tartışma, çözümleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sabahattin Ali | Anlatma, tartışma, çözümleme |
10 | Sait Faik | Anlatma, tartışma, çözümleme |
11 | Halikarnas Balıkçısı | Anlatma, tartışma, çözümleme |
12 | Necati Cumalı | Anlatma, tartışma, çözümleme |
13 | Orhan Kemal | Anlatma, tartışma, çözümleme |
14 | Yaşar Kemal | Anlatma, tartışma, çözümleme |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Akımlar | |
2 | Sami Paşazade Sezai, Küçük Şeyler. | |
3 | Ömer Seyfettin, Bütün Öyküleri. | |
4 | Memduh Şevket Esendal, Otlakçı. | |
5 | Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri. | |
6 | Emin Özdemir, Eleştirel Okuma. | |
7 | Refik Halit Karay, Memleket Hikâyeleri, Gurbet Hikâyeleri | |
8 | Halide Edip Adıvar, Kubbede Kalan Hoş Sada, Dağa Çıkan Kurt. | |
9 | Sabahattin Ali, Bütün Eserleri. | |
10 | Alpay Doğan Yıldız, Hikâye İncelemeleri. | |
11 | Sait Faik, Son Kuşlar, Alemdağ'da Var Bir Yılan. | |
12 | Ahmet Hamdi Tanpınar, Hikâyeler. | |
13 | Halikarnas Balıkçısı, Bütün Eserleri. | |
14 | Necati Cumalı, Susuz Yaz. | |
15 | Orhan Kemal, Orhan Kemal'in Hikâyeleri. | |
16 | Yaşar Kemal, Sarı Sıcak. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |