|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mit ve ritüel arasındaki ilişkiyi kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
||
DÖÇ-2 | Mit ve ritüel arasındaki ilişkiyi kavrar. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mitoloji ve ritüel kavramlarını hem Türk mitolojisi hem de dünya mitolojilerinden örnekler vererek incelemedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Kavramlar | Anlatma Yöntemi |
2 | Toplumsal gelişim evresinde düşünme biçimlerinin yapılanışı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Mitik düşünme biçimi üzerine | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Mitin tanımı ve işlevleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Ritüel tanımları, ritüelin yapısal-işlevi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Ritüellerin oluşumu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Mitik düşünmenin ritüel yorumu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ritüele mitsel yaklaşım | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Kültürel bellek, mit ve ritüel ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Bilgi, bilinç ve bellek ekseninde mit ve ritüel | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Mit ve ritüel arasındaki ortaklıklar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Zihinsel açıdan mit ve ritüelin önceliği sorunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Ritüel bellek | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Ritüel örnekleri üzerinden mitik anlatımın inşası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özbudun, Sibel (1997). Ayinden Törene Siyasal İktidarın Kurulma ve Kurumsallaşma Sürecinde Törenlerin İşlevleri. İstanbul: Anahtar.. | |
2 | Turner, Victor (2018). Ritüeller Yapı ve Anti-Yapı. İstanbul: İthaki | |
3 | Lvova, E. L. vd. (2013). Güney Sibirya Türklerinin Geleneksel Dünya Görüşleri - Kainat ve Zaman. Nesneler Dünyası. Konya: Kömen. | |
4 | Durkheim, Emile (2005). Dini Hayatın İlkel Biçimleri. (çev. : Fuat Aydın), İstanbul: Ataç. | |
5 | Eliade, Mircea (2017). Kutsal ve Kutsal-dışı Dinin Doğası. (çev.: Ali Berktay), İstanbul: Alfa. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |