Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDE 425 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDE 425 Adı: GÖÇEBELİK KÜLTÜRÜ VE FOLKLORU Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Göçebe zihin dünyasıyla yerleşik kültür arasındaki ilişkiyi ortaya koymak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaşam şartlarına bağlı olarak kültürel farklılıkları analiz etme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel Kavramlar Anlatma Yöntemi, Tartışma
2 Kültür ve Folklor ilişkisi Anlatma Yöntemi, Tartışma
3 Kültür yaratma nedenleri Anlatma Yöntemi, Tartışma
4 Göçle ilintili kavramlar üzerine Anlatma Yöntemi, Tartışma
5 Türk göçerevli hayat tarzında hayvan ve hayvancılık Anlatma Yöntemi, Tartışma
6 Göçerevli hayata bağlı ritüeller Anlatma Yöntemi, Tartışma
7 Potlaç Geleneği Anlatma Yöntemi, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Göçerevli yaşamda kadının rolü Anlatma Yöntemi, Tartışma
10 Dede Korkut Kitabı ve Göçerlik Anlatma Yöntemi, Tartışma
11 Dede Korkut Kitabı ve Göçerlik Anlatma Yöntemi, Tartışma
12 Anadolu Göçer Kültürü Anlatma Yöntemi, Tartışma
13 Anadolu Göçer Kültürü Anlatma Yöntemi, Tartışma
14 Atasözü ve deyimler ekseninde göç olgusuna bakış Anlatma Yöntemi, Tartışma
15 Yazılı ve elektronik kültür ortamında göçerliğin izleri Anlatma Yöntemi, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eröz, Mehmet (1967). Türk Köy Sosyolojisi Meseleleri Yörük-Türkmen Köyleri. Türkiye Harsi ve İçtimai Araştırmalar Dergisi, 81, 1-38.
2 Eröz, Mehmet (1991). Yörükler. İstanbul : Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı.
3 Kutlu, M. M.,(1990), "Fırat Havzası Yaylacılığında Şavak Aşireti Göçer Hayvancılığına Tipolojik Yaklaşım", Fırat Havzası Coğrafya Sempozyumu (14–15 Nisan 1986) Bildirileri, s.199–205, Elazığ.
4 Kutlu, M. M., (1992), "Yaşayan Bir Alt Kültür Geleneği: Anadolu Göçer Kültürü", IV. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri, I.c. s.59–66, Ankara.
5 Matsubara, Masatake, (2012) Göçebeliğin Dünyası, Türk Göçebelerinden Çoşlu Yörüklerinin Etnografyası, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayını
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120