Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 251 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 251 Adı: DEDE KORKUT KİTABI I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÇERİBAŞ (ceribas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET ÇERİBAŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dede Korkut hakkında Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmaların araştırılması; Yapılan çalışmaların kronolojik düzende temalarına göre sınıflandırılması; Dede Korkut kitabı ve içeriğiyle ilgili yorum ve değerlendirilmenin karşılaştırılması, yeni çalışma alanlarının belirlenmesi; Özellikle Batı Türklerinin kültürel birikimleri ve yaşantıları hakkında somut bilgiye ulaşılması; Alanla ilgili araştırmalarda hakimiyet kazanılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk kültür tarihi araştırmalarının ortak temel kaynaklarından biri olan Dede Korkut Kitabı hakkında Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan araştırmaların ele alınması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse İlişkin Temel Kavramlar Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
2 Derse İlişkin Temel Kavramlar Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
3 Dede Korkut Kitabı İle İlgili Çalışmalar Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
4 Türkiye'de Dede Korkut Çalışmaları Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
5 Türk Destancılık Geleneği İçinde Dede Korkut Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
6 Oğuznamecilik Geleneği İçinde Dede Korkut Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
7 Dede Korkut'un Nüshaları Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Dede Korkut'un Nüsha Özellikleri Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
10 Dede Korkut Boylarının Tarihi ve Kültürel Temeli Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
11 Dede Korkut Boylarının Coğrafyası Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
12 Dede Korkut Boylarında Şahıslar Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
13 Dede Korkut Boylarında Temel İdeoloji Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
14 Dede Korkut Boylarında Türk Gelenekleri Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
15 Dede Korkut Boylarında İslami Unsurlar Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ERGİN, Muharrem (2004), Dede Korkut Kitabı I, Ankara: TDK Yay.
2 Tezcan, Semih (2000) Dede Korkut Oğuznameleri Üzerine Notlar, İstanbul.
3 Yıldırım, Dursun (2002) (Haz); Bulud Karaçorlu Sehend- Dedem Qorqud'un Dilinden Sazımın Sözü 1-11, Ankara.
4 Ekici, Metin (1995), Dede Korkut Hikâyeleri Tesiri ile Teşekkül Eden Halk Hikâyeleri, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120