|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇERİBAŞ (ceribas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇERİBAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dede Korkut hakkında Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmaların araştırılması; Yapılan çalışmaların kronolojik düzende temalarına göre sınıflandırılması; Dede Korkut kitabı ve içeriğiyle ilgili yorum ve değerlendirilmenin karşılaştırılması, yeni çalışma alanlarının belirlenmesi; Özellikle Batı Türklerinin kültürel birikimleri ve yaşantıları hakkında somut bilgiye ulaşılması; Alanla ilgili araştırmalarda hakimiyet kazanılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk kültür tarihi araştırmalarının ortak temel kaynaklarından biri olan Dede Korkut Kitabı hakkında Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan araştırmaların ele alınması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse İlişkin Temel Kavramlar | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
2 | Derse İlişkin Temel Kavramlar | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
3 | Dede Korkut Kitabı İle İlgili Çalışmalar | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
4 | Türkiye'de Dede Korkut Çalışmaları | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
5 | Türk Destancılık Geleneği İçinde Dede Korkut | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
6 | Oğuznamecilik Geleneği İçinde Dede Korkut | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
7 | Dede Korkut'un Nüshaları | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dede Korkut'un Nüsha Özellikleri | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
10 | Dede Korkut Boylarının Tarihi ve Kültürel Temeli | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
11 | Dede Korkut Boylarının Coğrafyası | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
12 | Dede Korkut Boylarında Şahıslar | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
13 | Dede Korkut Boylarında Temel İdeoloji | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
14 | Dede Korkut Boylarında Türk Gelenekleri | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
15 | Dede Korkut Boylarında İslami Unsurlar | Okuma-Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ERGİN, Muharrem (2004), Dede Korkut Kitabı I, Ankara: TDK Yay. | |
2 | Tezcan, Semih (2000) Dede Korkut Oğuznameleri Üzerine Notlar, İstanbul. | |
3 | Yıldırım, Dursun (2002) (Haz); Bulud Karaçorlu Sehend- Dedem Qorqud'un Dilinden Sazımın Sözü 1-11, Ankara. | |
4 | Ekici, Metin (1995), Dede Korkut Hikâyeleri Tesiri ile Teşekkül Eden Halk Hikâyeleri, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |