|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim programının tanımı ve genel amaçları, Türkiye de okul öncesi eğitimin gelişimi, 0-36 aylık ve 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitiminde yer alan etkinlik özellikleri ve günlük eğitim akışlarına yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okul öncesi programındaki temel kavramları anlatabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Okul öncesi eğitim programında 36-72 aylık çocuklara uygun planlar hazırlayabilir.. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yapılandırmacı, Waldorf, Montessori, Bank Street, Head Start, Reggio Emilia, Highscope, Portage, Proje Yaklaşımı, Açık Eğitim, Çocuktan Çocuğa ve Ev Okulu Yaklaşımları'nın temel özelliklerini açıklaryabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, okul öncesi eğitim programının tanımı ve genel amaçları, Türkiye de okul öncesi eğitimin gelişimi, 0-36 aylık ve 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitiminde yer alan özellikler ve günlük eğitim akışlarına yönelik plan örnekleri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Okul Öncesi Eğitimin Amaçları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Temel İlkeleri Ve Açıklamaları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 3 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Tanıtımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 4 | Okul Öncesi Eğitim Programı Alan Becerileri ve Özellikleri | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Öğrenme Ortamları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, |
| 6 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Kavramsal Beceriler- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Eğilimler- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Erdem Değer Eylem Modeli | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Okuryazarlık Becerileri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Kavramlar- Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Farklılaştırma- Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Çocuğu Tanıma, Değerlendirme ve Raporlama | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Rapor hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yapılandırmacı Yaklaşım | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, rapor hazırlama |
| 10 | Waldorf Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Montessori Yaklaşımı - Bank Street Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Head Start Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
| 13 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
| 14 | Highscope Programı ve Portage Yaklaşımı | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
| 15 | Proje Yaklaşımı, Açık Eğitim, Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı ve Ev Okulu | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2013). Okul öncesi eğitim programı. | |
| 2 | Temel, F. (2012). Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
| 3 | Can Yaşar, M., Gözüm, A., Kandır, A., Mercan, Z. (2022). Erken çocuklukta program: planlama, uygulama, değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. | |
| 4 | Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programı ve okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği. İstanbul: Morpa Yayınları. | |
| 5 | Ogelman, H. (2021). Erken çocukluk eğitimine giriş. Ankara: Eğiten Kitap. | |
| 6 | Temel, Z.F. (2012). Erken çocukluk eğitiminde program ve yaklaşımlar. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, derlenmiş ders notları, bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 60 | ||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||