Dersin İçeriği |
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmenin Amacı, Önemi ve Temel İlkeleri |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
2 |
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme için Toplanabilecek Bilgiler ve Kayıt Altına Alınması |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
3 |
Gözlem ve Gözlem Teknikleri |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
4 |
Oyun Temelli Değerlendirme ve Oyun Terapi |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
5 |
Performans Değerlendirme ve Portfolyo |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
6 |
Çocuklar ile Görüşme Teknikleri |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
7 |
Projektif Teknikler |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Standart Testler |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
10 |
Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Standart Testler |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
11 |
Okul Öncesi Dönemde Kullanılan Standart Testler |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
12 |
Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
13 |
Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
14 |
Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
15 |
Erken Çocukluk Döneminde Duygusal Gelişimin Değerlendirilmesi / Sunumlar |
Anlatım,tartışma,bireysel çalışma,soru-cevap,grup çalışması. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme O.Serdar KESİCİOĞLU Eğitin Kitap Yayınları |
2 |
Hacıibrahimoğlu, B. ve Kesicioğlu, O. (2018). Erken çocuklukta çocuğu tanıma ve değerlendirme. Eğiten Kitap. |
3 |
Özyılmaz, G. ve Yıldırım, G. (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme. Eğiten Kitap. |
4 |
Kumtepe, A. (2019). Çocuğu tanıma ve değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi. |
5 |
Perry, B. ve Szalavitz, M. (2017). Köpek gibi büyütülmüş çocuk. Koridor Yayıncılık. |
6 |
Axline, V. (2018). Benliğini arayan çocuk. Panama Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Projeksiyon Cihazı, Bilgisayar, Vaka Örnekleri, öğretim elemanı tarafından seçilmiş makale ve film/belgeseller |