|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEŞE ERENOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkçenin morfolojik yapısını ve dil bilgisini öğrenmeyi sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil bilgisi ve morfolojinin tanımını yapabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | Sözcüklerin kök, gövde ve eklerinin yapısını, türeme yollarını, çekim biçimlerini öğrenir. |
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözcüklerin kök, gövde ve eklerinin yapısı, türeme yolları, çekim biçimleri, dil bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dilbilgisi ve morfolojinin tanımı | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
2 | Sözcüklerin köklerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
3 | Sözcüklerin köklerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
4 | Sözcüklerin gövdelerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
5 | Sözcüklerin gövdelerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
6 | Sözcüklerin çekim biçimleri | Anlatma yöntemi |
7 | Sözcüklerin çekim biçimleri | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sözcüklerin çekim biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
10 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
11 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
12 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
13 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
14 | Dil bilgisi öğretimi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
15 | Dil bilgisi öğretimi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KORKMAZ, Zeynep, Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yay., 2003. | |
2 | BANGUOĞLU, Tahsin, Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. | |
3 | ERGİN, Muharrem, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., İstanbul, 2000. | |
4 | BANGUOĞLU, Tahsin, Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. | |
5 | KARAAĞAÇ, Günay, Türkçenin Dil Bilgisi, Akçağ yayınları, Ankara, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Sözlü Sınav | 3 | 12 | 36 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 208 |