|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEŞE ERENOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkçenin morfolojik yapısını ve dil bilgisini öğrenmeyi sağlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil bilgisi ve morfolojinin tanımını yapabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
| DÖÇ-2 | Sözcüklerin kök, gövde ve eklerinin yapısını, türeme yollarını, çekim biçimlerini öğrenir. |
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sözcüklerin kök, gövde ve eklerinin yapısı, türeme yolları, çekim biçimleri, dil bilgisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dilbilgisi ve morfolojinin tanımı | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 2 | Sözcüklerin köklerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
| 3 | Sözcüklerin köklerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
| 4 | Sözcüklerin gövdelerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
| 5 | Sözcüklerin gövdelerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi |
| 6 | Sözcüklerin çekim biçimleri | Anlatma yöntemi |
| 7 | Sözcüklerin çekim biçimleri | Anlatma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sözcüklerin çekim biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 10 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 11 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 12 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 13 | Sözcüklerin türeme biçimleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 14 | Dil bilgisi öğretimi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 15 | Dil bilgisi öğretimi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | KORKMAZ, Zeynep, Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yay., 2003. | |
| 2 | BANGUOĞLU, Tahsin, Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. | |
| 3 | ERGİN, Muharrem, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., İstanbul, 2000. | |
| 4 | BANGUOĞLU, Tahsin, Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. | |
| 5 | KARAAĞAÇ, Günay, Türkçenin Dil Bilgisi, Akçağ yayınları, Ankara, 2013. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| Sözlü Sınav | 3 | 12 | 36 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 208 | ||