|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste su kirliliği ve canlılar üzerindeki etkilerini, etkilerin tespit yöntemlerini öğrenmek amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mevcut kirlilik kaynakları, organizmada ve ekosistemde meydana getirdiği zararlar, kirlilik tespit yöntemleri, bu alanda çalışmanın nasıl planlanması gerektiği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre Kirlenmesi’ne giriş, Çevre Biliminin tanımı ve tarihsel gelişimi; | |
2 | Ekosistemlerin özellikleri; Yaşamın gelişimi, biyoçeşitlilik | |
3 | Biyojeokimyasal döngüler ve çevre sağlığı; | |
4 | Çevre kirlenmesine neden olan pollutantlar-kirleticilerin çeşitleri ve canlı çevre üzerinde etkileri; | |
5 | İnsanlığın çevre kirlenmesiyle ilgili sorunları 1 | |
6 | İnsanlığın çevre kirlenmesiyle ilgili sorunları 2 | |
7 | Su kirliliği ve çevreye etkileri, Deniz kirlenmesi, akarsuların kirlenmesi, Göl sularının kirlenmesi , Yer altı sularının kirlenmesi; | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale örnekleri | |
10 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
11 | Fauna ve floraya kirleticilerin spesifik etkileri, Biyoindikatör canlılar; | |
12 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
13 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
14 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
15 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, ilgili makaleler, video, inceleme gezisi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 5 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |