|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, işyerlerinde yangın tehlikesi, yangına karşı alınması gereken önlemler ve yangın durumunda yapılması gerekenlerle ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yangın ve kimyasını tanımlar |
PÇ-1 İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olur. PÇ-2 Süreçleri analiz ederek iş ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme, değerlendirme ve giderebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yangına karşı alınması gereken önlemleri bilir |
PÇ-1 İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olur. PÇ-2 Süreçleri analiz ederek iş ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme, değerlendirme ve giderebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Acil durum planı hazırlar, acil durumlarda yapılması gerekenleri bilir |
PÇ-2 Süreçleri analiz ederek iş ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme, değerlendirme ve giderebilme becerisine sahiptir. PÇ-3 İş sağlığı ve güvenliği alanında edindiği bilgi ve becerilerine uygun yöntemler ve araçlar kullanarak çeşitli sektörlerde çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-4 Faktör gruplarındaki etkenleri ölçüp değerlendirebilmeyi, önlem alabilmeyi öğrenir ve çalışanların sağlığını koruyabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İşyerinde çalışan personeli yangın ve acil durumlar konusunda bilgilendirir ve uygulanmasını sağlar |
PÇ-3 İş sağlığı ve güvenliği alanında edindiği bilgi ve becerilerine uygun yöntemler ve araçlar kullanarak çeşitli sektörlerde çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-4 Faktör gruplarındaki etkenleri ölçüp değerlendirebilmeyi, önlem alabilmeyi öğrenir ve çalışanların sağlığını koruyabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yangın ve yanma ile ilgili temel kavramlar, yangından korunma, yangına müdahale yöntemleri, yangın müdahale ve kurtarma ekibi, acil durum eylem planlarının hazırlanması, acil durum donanımı, ilk yardım ve acil müdahale, ilgili mevzuat | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yanma ile ilgili temel kavramlar ve yangın kimyası | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
2 | Yangın risk değerlendirmesi ve yangından korunma | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
3 | Yangın türleri ve söndürme yöntemleri | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
4 | Yangın güvenliği ve işyerinde yangın önlemleri | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
5 | Yangın algılama sistemleri | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
6 | Yangın müdahale ve kurtarma ekibi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
7 | İlgili mevzuat | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Acil durum planlarının hazırlanması ve çalışanların bu konuda bilgilendirilmesi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
10 | Acil durum talimatı hazırlama | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
11 | Acil durum ekibi, acil durum müdahale ve tahliye yöntemleri | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
12 | Tedbir ve tatbikatlar | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
13 | Acil durum eğitimi ve ilk yardım | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
14 | Acil durum ilk değerlendirme ve saha yönetimi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
15 | Tehlike iletişimi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İş Güvenliği ve Uzmanlığı Eğitim Kitabı, Hamdi Çona | |
2 | İş Güvenliği Uzmanlığı, Yediiklim Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |