|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEMAL ÇARBOĞA (ccarboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İş Sağlığı ve Güvenliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir bilimsel araştırmayı yürütme, araştırma bulgularını değerlendirme ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır |
PÇ-8 İş sağlığı ve güvenliği konusunda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. PÇ-9 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma ve sunum yapar, rapor haline getirir. PÇ-10 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini kavrar |
PÇ-8 İş sağlığı ve güvenliği konusunda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. PÇ-9 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma ve sunum yapar, rapor haline getirir. PÇ-10 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilimsel bir makaleyi hazırlama ve bilimsel bir çalışmayı sunma yetkinliğine ulaşır |
PÇ-9 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma ve sunum yapar, rapor haline getirir. PÇ-10 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seminer hazırlama ile ilgili temel kavramlar, seminer sunumunda bulunması gereken nitelikler, sunumda dikkat edilecek hususlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | |
2 | Konu Seçimi | |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
4 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
5 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
6 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
7 | Makale yazım teknikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale yazım teknikleri | |
10 | Makale yazım teknikleri | |
11 | Sunum teknikler | |
12 | Sunum teknikler | |
13 | Sunum teknikler | |
14 | Genel Konu tekrarı | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 14 | 1 | 60 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 160 |