Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH216 - İLAHİYAT

Kodu: İLH216 Adı: FELSEFE TARİHİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FEVZİ YİĞİT,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Klasik felsefe içerisindeki önemli ve temel teşkil edici değer, mesele, metot ve kavramlara odaklanmak. Bu dersin ana amacı, öğrenciye, klasik felsefe tarihi içerisindeki felsefi düşünceleri ve ana problemleri sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Batılı filozoflar, antik dünyanın belli başlı hareketleri, sorunları ve felsefi sistemleri öğrenebilir. PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenci, felsefe tarihinde varlık, bilgi ve değer tartışabilir. PÇ-16 Rasyonel düşünebilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenci, felsefe tarihinde varlık, bilgi ve değer tartışabilir. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Batı düşüncesini tanıyabilir. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yeniçağ felsefesinin ana karakterini oluşturan akım, düşünce olayları ve filozoflar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ortaçağ ile Rönesans Arasında Bir Karşılaştırma Hümanizm Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Rönesansta Din Anlayışları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Rönesansta Bilim ve Doğa Anlayışı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Francis Bacon Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Descartes Blaise Pascal Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Isaac Newton Thomas Hobbes Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Baruch Spinoza Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 G.W. Leibniz. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 John Locke Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 George Berkeley Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 David Hume Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 J.J. Rousseau Voltaire Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 İmmaneul Kant Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Aydınlamanın Üzerinde Durduğu Bazı Problemler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ömer Özden-Osman Elmalı, Yeniçağ Felsefe Tarihi, (istanbul: Bilge Kültür Sanat, 2019)
2 Bayram Ali Çetinkaya, Felsefe Tarihi, (Ankara: Nobel Yayıncılık, 2018)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60