|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ YİĞİT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin İslam Felsefesinin doğuşu, gelişimi ve geçirdiği safhalar ve sistematik konuları hakkında bilgi sahibi olmasını; İslam Felsefesinin özgün filozofları ve felsefelerini öğrenmesini ve bilgi edinmesini sağlamak. Öğrencinin İslam felsefesinin sistematik konuları ile İslamî ilimler arasındaki ilişkiyi anlama ve yorumlama konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Ortaçağ İslam filozoflarının felsefe, bilim ve dini nasıl yorumladıklarını bilebilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci dersin sonucunda, İslam felsefesinin mahiyeti, alanı, doğuşu, gelişimi, sistematik konuları, filozofları ve islamî ilimlerle ilişkisi hakkında bilgi elde edebilir; Gazzâlî'nin İslam filozoflarına yönelttiği eleştirilerin değeri ve etkisine dair bilgi elde edebilir. |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İslam felsefesinin farklı boyutlarını ahlak, metafizik, epistemoloji gibi diğer felsefe ekolleriyle ortak olan yönlerini öğrenebilir ve daha geniş kapsamlı bir İslam medeniyeti algısına sahip olabilir |
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İslam Felsefesinde tanrı düşüncesini açıklayabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Platon, Aristoteles, Plotinus ve Alexander felsefeleri, bu felsefelerin İslam dünyasına geçişi. Kindi, Farabi, İbn Sina, Gazali ve İbn Ruşd felsefelerindeki Tanrı, evren ve insan merkezli tartışmalar. Gazali sonrası felsefenin durumu ve günümüz modern İslam felsefecilerinin görüşlerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gazzali | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | İbn Bacce | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | İbn Rüşd | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | İbn Rüşd | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Sühreverdi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Sühreverdi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Fahreddin Razi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nasiruddin Tusi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | İbnü'l Arabi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Molla Sadra | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Varlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Tanrı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Mahiyet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Tanrı-Sudur | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İslam Felsefesi, ed. Cüneyt Kaya, isam yayınları, İstanbgul, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |