|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ YİĞİT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı dinlerin temel iddiaları hakkında rasyonel, objektif, şümullü ve tutarlı bir tarzda düşünmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Din ve felsefe kavramları arasındaki ortak ve farklı yönleri görebilir. |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Din felsefesinin dinin felsefesi değil, din fenomeni üzerine felsefî olarak düşünmek olduğunu anlayabilir. |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dinin temel iddiaları üzerine eleştirel, bütüncül ve olumlu bir yaklaşım sergileyebilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Din-bilim ilişkisi bağlamında güncel problemler hakkında yorum yapabilme yetisine sahiptir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Tanrı’nın varlığının klasik ve modern delilleri ve bu delillere getirilen eleştiriler; Tanrısal sıfatların özellikleri, sıfatların kötülük ve hürriyet açısından doğurduğu problemler, Tanrı-evren ilişkisi hakkındaki çeşitli teoriler ve öte dünya hakkındaki görüşler, Ateizmin yönelttiği eleştiriler ve din-bilim-sanat ilişkisini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vahiy ve Mucize | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Vahiy ve Mucize | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Din Dili | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Din Dili | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Kötülük Problemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Kötülük Problemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Tanrı, Özgürlük ve Kader | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tanrı, Özgürlük ve Kader | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Ölüm ve Ölümsüzlük | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Din ve Bilim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Din ve Ahlak | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Din Estetik ve Sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Dini Çeşitlilik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Dini Çeşitlilik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Din Felsefesi, Editör. Latif Tokat, Bilay Yayıncılık, 2019. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |