Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SY-509 - SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS))

Kodu: SY-509 Adı: SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS))
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İşletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olan pazarlama alanını sağlık sektörüne özel dinamikleri ile ele alarak, sağlık sektöründe pazarlamanın tekniği ve uygulamaları konusunda temel teorik bilgileri sunulurken uygulamada gereksinim duyulacak bilgi ve beceriyi edindirmekle beraber, sağlık yöneticisinin sağlık pazarlamasındaki etkin rol ve konumunun benimsetilmesi, stratejik pazarlama planı hazırlayabilecek yetilerin kazandırılması hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında, pazarlama teknik ve uygulamaları temel bilgilerini öğrenir, kavram ve terminolojiye hâkim olur. PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sağlık tüketicilerinin karar verme süreci ve bölümlendirilebilmesini kavrar. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sağlık hizmetlerinde pazarlama karmasını sayar. PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Müşteri ilişkileri Yönetimi temel kavram ve yöntemlerini açıklar. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; Derse giriş, tanışma, ders tanıtımı, içeriği, amaçları, pazarlama kavramı,Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri,Sağlık Hizmetlerinde müşteri kavramı ve tüketici davranışları,Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması,,Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, Stratejik pazarlama planlaması ve büyüme stratejileri,Ürün ve ürün geliştirme stratejileri,Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri,,Tutundurma ve tutundurma politikaları,,Dağıtım, dağıtım kanalları ve talep yönetimi,Katılımcılar, fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi,Sağlık Hizmetlerinde Marka, Markalaşma Ve İtibar Yönetimi ,Sağlıkta Yeni Medya ve Dijital Pazarlamaya Genel Perspektiften Bakış,Sağlıkta Hizmetlerinde Pazarlama, Markalama ve Yeni Medya,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş, tanışma, ders tanıtımı, içeriği, amaçları, pazarlama kavramı Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
2 Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
3 Sağlık Hizmetlerinde müşteri kavramı ve tüketici davranışları Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
4 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
5 Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, Stratejik pazarlama planlaması ve büyüme stratejileri Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
6 Ürün ve ürün geliştirme stratejileri Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
7 Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Tutundurma ve tutundurma politikaları Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
10 Dağıtım, dağıtım kanalları ve talep yönetimi Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
11 Katılımcılar, fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
12 Sağlık Hizmetlerinde Marka, Markalaşma Ve İtibar Yönetimi Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
13 Sağlıkta Yeni Medya ve Dijital Pazarlamaya Genel Perspektiften Bakış Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
14 Sağlıkta Hizmetlerinde Pazarlama, Markalama ve Yeni Medya Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme ve tekrar Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tengilimoğlu, Dilaver, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, 2. Baskı, Ankara, 2012
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve İnternet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 185