Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında, pazarlama teknik ve uygulamaları temel bilgilerini öğrenir, kavram ve terminolojiye hâkim olur. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Sağlık tüketicilerinin karar verme süreci ve bölümlendirilebilmesini kavrar. |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sağlık hizmetlerinde pazarlama karmasını sayar. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Müşteri ilişkileri Yönetimi temel kavram ve yöntemlerini açıklar. |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders; Derse giriş, tanışma, ders tanıtımı, içeriği, amaçları, pazarlama kavramı,Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri,Sağlık Hizmetlerinde müşteri kavramı ve tüketici davranışları,Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması,,Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, Stratejik pazarlama planlaması ve büyüme stratejileri,Ürün ve ürün geliştirme stratejileri,Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri,,Tutundurma ve tutundurma politikaları,,Dağıtım, dağıtım kanalları ve talep yönetimi,Katılımcılar, fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi,Sağlık Hizmetlerinde Marka, Markalaşma Ve İtibar Yönetimi ,Sağlıkta Yeni Medya ve Dijital Pazarlamaya Genel Perspektiften Bakış,Sağlıkta Hizmetlerinde Pazarlama, Markalama ve Yeni Medya,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Derse giriş, tanışma, ders tanıtımı, içeriği, amaçları, pazarlama kavramı
|
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Sağlık Hizmetlerinde müşteri kavramı ve tüketici davranışları |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, Stratejik pazarlama planlaması ve büyüme stratejileri |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Ürün ve ürün geliştirme stratejileri |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tutundurma ve tutundurma politikaları |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Dağıtım, dağıtım kanalları ve talep yönetimi |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Katılımcılar, fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Sağlık Hizmetlerinde Marka, Markalaşma Ve İtibar Yönetimi |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Sağlıkta Yeni Medya ve Dijital Pazarlamaya Genel Perspektiften Bakış |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Sağlıkta Hizmetlerinde Pazarlama, Markalama ve Yeni Medya |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Genel değerlendirme ve tekrar |
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Tengilimoğlu, Dilaver, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, 2. Baskı, Ankara, 2012 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitapları ve İnternet |