| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Somut ihtiyaçlari dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilir ve bunlarla kendini ifade edebilir. |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Kendini ve baskalarini tanitabilir, baska insanlarin kisisel bilgilerine yönelik (nerde oturduklari, kimleri tanidiklari gibi) sorular sorabilir ve bu türden sorulara yanit verebilir. |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Eger konustugu kisiler yavas ve anlasilir konusuyorlarsa ve ona yardima hazirlarsa basit sekilde anlasabilir |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ders A1.1 düzeyine uygun olarak aşağıdaki içerikten oluşmaktadır. • Günlük konuşmaya dair örnekler • Okuma ve yazma çalışmaları • Ses bilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz • Basit gramer kuralları • Bir kısa sınav, bir ara sinav ve bir genel sınav
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Kendini ve başkalarını tanıtma |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 2 |
20’ye kadar rakamlar, fiiller kişi zamirleri |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 3 |
Hobiler, günler, randevulaşma |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 4 |
Meslekler, sayılar Çoğul, |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 5 |
Çoğul, Evet-Hayır soruları |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 6 |
Yerler hakkında soru sormak ve bilgi verme, Akkusativ isteyen fiiller |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 7 |
Belirli belirsiz Artikel, olumsuzluk eki |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Yemek hakkında konuşmak w-soruları yiyecek içeçekler |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 10 |
Akkusativ isteyen fiiller zamanı sorma aile hakkında konuşmak |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 11 |
Randevulaşsma özür dileme telefonda randevulaşma |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 12 |
Birlikte plan yapmak, davetiye anlamak ve yazmak boş zaman aktiviteleri |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 13 |
Olaylar hakkında konuşma metinden belli bilgilere ulaşma radyodan aktivite bilgileri edinme |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 14 |
Ayrılabilen fiiller für+Akkusativ Präteritum haben+sein |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 15 |
Genel tekrar |
anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Dengler, S., Rusch, P., & Schmitz, H. (2020). Netzwerk: Deutsch als Fremdsprache. A1: Kursbuch. Ernst Klett Sprachen GmbH. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Rusch, Paul, Schmitz, Helen, Dengler, Stefanie, Sieber, Tanja. Netzwerk : Deutsch als Fremdsprache. A1.1 : Kursbuch+ Arbeitsbuch: . Berlin: Langenscheidt, 2012.Langenscheidt
|