|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMİL EMRE GERÇEKASLAN (emre@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Aletli analiz teknikleri, çeşitli endüstrilerde kalite kontrol ve araştırma-geliştirme bölümleri alanında temel eğitimin ana parçasını oluşturmaktadır. Bu ders, ileri düzeyde ısıl analiz yöntemlerinin kuramsal ve uygulamalı analitik açıdanmendüstri kimyagerleri için özellikle düzenlenmiştir. Isıl analiz yöntemleri, metalurji, boya-mürekkep bilimi, seramik, mineraloji, gıda teknolojisi, inorganik ve organik kimya, polimer kimyası, jeokimya gibi çeşitli alanlarda karşılaşılan çok sayıdaki analitik sorunlara evrensel çözümler getirmek üzere önerilmektedir. Bu derste, TG/DTG, DTA, DSC, TMA, TPO ve TPR gibi yöntemler ilginç örnekler eşliğinde anlatılacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | öğrenci ısıl olaylar ve tepkimeler hakkında bilgiye sahip olur |
PÇ-9 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilme
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-11 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | ısıl analiz yöntemlerini (TG/DTG, DTA, DSC, TMA, DTMA, TPR/TPO, EVG gibi) öğrenir |
PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| TG/DTG, DTA, DSC, TMA, TPO ve TPR | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Isıl yöntemlere giriş | konu anlatımı, soru cevap |
| 2 | Termogravimetri(TG), Termogravimetrik Türev (DTG): Isıl teraziler ve aksesuvarları, Fırın ve sıcaklık programlayıcısı, Veri kaydetme ünitesi, Sıcaklık ayarlama, örnek, atmosfer ve ısıtma hızı | konu anlatımı, soru cevap |
| 3 | Termogravimetrinin uygulaması ve TG raporları | konu anlatımı, soru cevap |
| 4 | Diferansiyel ısıl (:termal) analiz (DTA) ve Diferansiyel Taramalı Kalorimetri(DSC): Alet yapılanması, sıcaklık ölçümü, entalpi ölçümü, polimer erimesi( Başlangıç kristalinitesi) | konu anlatımı, soru cevap |
| 5 | Tepkime hızı kinetiği, Polimerlerde camsı geçiş, diferansiyel termal analiz(DTA) ve diferansiyel taramalı kalorimetrinin uygulamaları | konu anlatımı, soru cevap |
| 6 | Kinetik modeller; Aktiflenme enerjisi, A ve hız sabitinin hesaplamada kullanılan modeller ve uygulamaları | konu anlatımı, soru cevap |
| 7 | Termomekanik, dinamik mekanik ve ilişkili yöntemler (TMA, DTMA) | konu anlatımı, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Açığa çıkan gaz teşhisi ve açığa çıkan gaz analiz yöntemi (EGA) | konu anlatımı, soru cevap |
| 10 | Sıcaklık programlı indirgeme ve yükseltgeme yöntemleri(TPR/TPO) | konu anlatımı, soru cevap |
| 11 | Dilatometri, İnterferometri ve termometrik titrasyon ve ilişkili yöntemler | konu anlatımı, soru cevap |
| 12 | Termal analiz yöntemlerinde uygulamalar ve problem çözümleri | konu anlatımı, soru cevap |
| 13 | Termal analiz yöntemleriyle ilgili yeni makaleler, genel değerlendirme, telafi ve tartışmalar. | konu anlatımı, soru cevap |
| 14 | Termal analiz yöntemleriyle ilgili yeni makaleler, genel değerlendirme, telafi ve tartışmalar. | konu anlatımı, soru cevap |
| 15 | Termal analiz yöntemleriyle ilgili yeni makaleler, genel değerlendirme, telafi ve tartışmalar. | konu anlatımı, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | P. Gobbott, Principles and Applications of Thermal Analysis, Blackwell Publishing (2008). | |
| 2 | P. J. Haines, M. Reading, Thermal Methods of Analysis-Principles, Applications and Problems, Jon Wiley&Sons, ISBN: 0471986623, p.349, 1995. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 14 | 3 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 3 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||