|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEMAL ŞEN (kemalsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı doktora öğrencilerine meyve ve özel şarap üretiminin temel kavramları hakkında bilgi hakkında bilgi vermek ve meyve ve özel şarap teknolojisinin önemini öğretmektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Meyve şaraplarını ve özel şarapları öğrenir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Meyve ve özel şarap üretim teknikleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Meyve ve özel şarap üretim teknolojisindeki son gelişmeleri öğrenir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders kapsamında, meyve şaraplarının karakteristiği, şıraların asit ve şeker yönünden şaraba işlenmek üzere uygun duruma getirilmeleri, meyve şarapları üretim tekniği, kalite kontrol ilkeleri, özel şarapların tanımı; dömisek şaraplar, çerez şaraplar, vermut, köpüren şaraplar, bal şarabı üretimi ve tanıtımı ve meyve ve özel şarap üretim teknolojisindeki son gelişmeler anlatılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dünya da meyve ve özel şarap üretim istatistikleri, sınıflandırılması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Çerez şaraplarının tanımı, bileşimi ve sınıflandırılması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Likör şarapları tanımı, bazı likör şaraplarının (Sherry, Porto ve Madeira) üretimi, bölgeleri, özellikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Tatlandırılmış ve karıltırılmış şarapların tanımı, bileşimleri ve üretim yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Aromatize Çerez şarapları (tatlı Vermut, sek Vermut) ve Doğal talı çerez şaraplarının (Tokay şarabı, Sauterne şarabı vb) tanımı, bileşimi, üretim yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Köpüren şaraplar; doğal köpüren, yapay köpüren ve kabarcıklı şarapların tanımı, bileşimi, üretim bölgeleri ve yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Bal şarabı tanımı, bileşimi ve üretim yöntemi. Sakenin tanımı, sake üretiminde kullanılan hammaddeler, sakenin bileşimi ve üretim yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Meyve şarapları üretimi, hammadde olarak meyve şıralarının bileşimi; meyvelerin işlenmesi, | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Meyve şırasının saklanması, mayanın hazırlanması, fermentasyon, olgunlaştırma, dolum. | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Meyve şarabı çeşitleri; elma şarabı, armut şarabı, portakal şarabı üretimi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Vişne şarabı, kiraz şarabı, Frenk üzümü şarabı üretimi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Greyfurt şarabı, ananas şarabı, nar şarabı ve kuru meyvelerden şarap üretimi. | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Şarap mantarları, mantarların sınıflandırılması. Özel şaraplar ve kokteyler. | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Meyve ve özel şarap üretim teknolojisindeki son gelişmeler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fidan, I. Ve Anlı, E. 2000. Özel Şaraplar. Kavaklıdere Eğitim Yayınları No: 3. 210 s. | |
| 2 | Yalçın, M. 2003. A’dan Z’ye Şarap. Baküs Yayınları. 180 s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 13 | 52 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||