|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HİLAL YILDIZ (hilalyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antimikrobiyal maddeler ile ilgili araştırma konularını ileri düzeyde öğrenmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Antimikrobiyal maddeleri sınıflar ve tanımlar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Antimikrobiyal direnç mekanizmalarını açıklar. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antibiyotik prensipleri, katı ortam testleri, sıvı ortam testleri, anaerobik antimikrobiyaller, antifungaller, atipik organizmalarda antimikrobiyaller, antimikrobiyal direnç, antivirogram, antiviraller, dezenfektan ve antiseptik direnci, deney hayvanlarında antimikrobiyal testler, antimikrobiyal direnç epidemiyolojisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antimikrobiyal direnç ve nedenleri | Anlatım, tartışma |
| 2 | Antimikrobiyal direnç ve nedenleri | Anlatım, tartışma |
| 3 | Antibiyotikler ve antibiyotik direnç mekanizmaları | Anlatım, tartışma |
| 4 | Dezenfektanlara ve antiseptiklere karşı direnç | Anlatım, tartışma |
| 5 | Antimikrobiyal direnç belirleme metotları | Anlatım, tartışma |
| 6 | Konvensiyonel metotlar a.Fenotipik metotlar: Agar difüzyon, disk difüzyon, broth mikrodilüsyon b. Moleküler metotlar: PCR, DNA microarrays | Anlatım, tartışma |
| 7 | Konvensiyonel metotlar a.Fenotipik metotlar: Agar difüzyon, disk difüzyon, broth mikrodilüsyon b. Moleküler metotlar: PCR, DNA microarrays | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikroakışkan teknikleri | Anlatım, tartışma |
| 10 | Spectroskopi teknikleri | Anlatım, tartışma |
| 11 | Kolorimetrik teknikler | Anlatım, tartışma |
| 12 | pH kaynaklı teknikler | Anlatım, tartışma |
| 13 | Antimikrobiyal direnç: Bugünü ve geleceği | Anlatım, tartışma |
| 14 | Antimikrobiyal direnç: Bugünü ve geleceği | Anlatım, tartışma |
| 15 | Antimikrobiyal direncin epidemiyolojisi | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Frontiers in Anrimicrobial resistance . White DG, Alekshun MN, McDermott PF (ed), 2005 ASM Press Washington DC | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 10 | 5 | 50 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 193 | ||