Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / GMS907 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA)

Kodu: GMS907 Adı: TEZ ÖNERİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 30
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, BEKİR BORA DEDEOĞLU, EBRU GÜNEREN, ŞULE AYDİN, ÖMER ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma konusu, çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dönem sonunda her öğrenci doktora tezi için kendi tez önerisini oluşturabilir. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Araştırma sürecini açıklayabilir PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Araştırma konusu ile ilgili litetür taraması yapabilir. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması Anlatma Yöntemi
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
4 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma Yöntemi
5 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma Yöntemi
6 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. Anlatma Yöntemi Tartışma
7 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. Anlatma Yöntemi Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 50
5.Rapor 8 1 50
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 15 16 240
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 16 240
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 16 240
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 17 8 136
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 900