|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FARUK BOZDAĞ (faruk.bozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders hem teorik hem uygulamalı ve sınıf dışı uygulamaların da gerçekleştiği bir derstir. Bu dersin temel amacı, öğrencilere, toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal sorunları çözümleyecek çalışmalar yürütebilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Toplumdaki problemlerin çözümü için ekip çalışması yürütebilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Toplumdaki sorunların çözümü için projeler hazırlayabilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin işleyişine ilişkin bilgilendirme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve toplumun güncel sorunlarını belirleme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi |
3 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde yer almak için proje gruplarının oluşturulması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Projelerin uygulanacağı birimlerin ön incelemelerinin yapılması, gereksinimlerin belirlenmesi ve proje önerisinin hazırlanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
5 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
6 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
7 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
10 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
11 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
12 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
13 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
14 | Projelerin uygulanması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması Sunum |
15 | Proje sonuç raporlarının teslimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Problem Çözme Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuzucu, K., Kamer, S. T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |