|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE KÖKER GÖKÇE, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Roma sikkelerini tanıtmak ve sikke ile karşılaştığında lejantını okuması, portreleri ve personifikasyonları bilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Roma sikkeleri ağılık birimlerini tanıması |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-16 Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Roma sikkelerini üzerindeki lejantları okuması ve çevirmesi |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Roma sikkeleri üzerindeki portreleri tanıması |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Roma sikkeri üzerindeki personifikasyonları tanımlaması |
PÇ-15 Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Kitap karıştırma ve Müze ziyaretleri ile nümizmatik bilgisinin güçlendirilmesi |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-15 Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir. PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Kitap karıştırma ve Müze ziyaretleri ile nümizmatik bilgisinin güçlendirilmesi |
PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Roma sikkelerini yazı ve personifikasyonlarını tanıtmak | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Roma Cumhuriyet Dönemi sikkeleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 2 | Roma Sikkeleri üzerindeki personifikasyonlar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 3 | Roma İmparatorluk Dönemi ağırlık birimi, sikkeler üzerindeki kısaltmalar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 4 | Roma İmparatoluk Dönemi Darphaneleri ve kısaltmaları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 5 | Roma Dininde Yunan tanrıları ve personifikasyonları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 6 | Roma sikkelerinde arka yüz yazıları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 7 | Sikkeler için kullanılan değerler ve sikke katalog çalışması | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Roma sikkelerinde kullanılan imparator portreleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 10 | Roma sikkelerinde kullanılan imparator portreleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 11 | Roma sikke terminolojisi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 12 | Roma sikke terminolojisi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 13 | Roma sikke terminolojisi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 14 | Roma sikke terminolojisi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 15 | Roma sikke terminolojisi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | S. Karwise, Antik Nümizmatiğe Giriş, Arkeoloji ve Sanat Yayınları. | |
| 2 | O. Tekin, Grek ve Roma Sikkeleri, YKY, 1994. | |
| 3 | Sear 1974 D. R. Sear, Roman Coins and their Values. London 1974. | |
| 4 | Howgego 1998 C. Howgego, Sikkeler Işığında Eskiçağ Tarihi. Çev. O. Tekin. İstanbul 1998. | |
| 5 | Erhat 1972 A. Erhat, Mitoloji Sözlüğü. İstanbul 1972. | |
| 6 | BMC Pamp. G. F. Hill, Catalogue of the Greek Coins in the British Museum of Lycia, Pamphylia and Pisidia. London 1897. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Fotoğraf, çizim, müze ziyaretleri ve farklı kitaplarla görseli güçlendirmek | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||