|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK DERSİ ÖĞRENCİLERİN ARAŞTIRMA YAPMALARI VE BİLİMSEL YAZILARI NASIL ÜRETECEKLERİNE ODAKLANMAKTA VE BU KONUNUN ETİK BAĞLAMDA ELE ALINMASINI AMAÇLAMAKTADIR. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-11 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-13 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir ve araştırmalarını bilimsel yazılara dönüştüre bilir. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Akademik yazım kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
2 | Akademik yazım kuralları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
3 | Akademik yazım kuralları ve etik | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
4 | Akademik yazım kuralları ve etik | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
5 | Alan araştırma yöntemlerine Giriş | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
6 | Pozitivist bakış açısı ve araştırmalar. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
7 | Nitel ve Nicel Araştırma yöntemleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İçerik Analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
10 | Söylem Analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
11 | Göstergebilimsel Analiz | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
12 | Göstergebilimsel Analiz | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
13 | Betimsel Analiz | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
14 | Sosyolojik ve felsefesi Analiz | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektör. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |