|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk edebiyatında mektup, anı, gezi, biyografi ve otobiyografi gibi kurmaca olmayan edebî türlerle ilgili kavramlara, tanımlara, kuramlara yönelik bilgi, eleştirel değerlendirme ve metin incelemesi becerileri kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî yapıtların gelişimini eleştirel bir gözle açıklar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türleri karşılaştırmalı olarak inceler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türler ve bunlara dair çalışmalardan seçilmiş birincil ve ikincil kaynaklar ve metinler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma, Beyin Fırtınası |
| 2 | Benlik ve Benlik Teknolojileri | Okuma, tartışma |
| 3 | Benliğin Kurgulanması | Okuma, tartışma |
| 4 | Evliya Çelebi ve Seyahatname (17. Yüzyıl | Okuma, tartışma |
| 5 | Kadı (Sadreddinzade Telhisî Mustafa Efendi) ve Günlüğü (18. Yüzyıl) | Rapor Hazırlama ve Sunum |
| 6 | 28 Mehmet Çelebi ve Sefaretname (18. Yüzyıl) | Rapor Hazırlama ve Sunum |
| 7 | Sergüzeştname (19. Yüzyıl-Tanzimat Öncesi) | Okuma, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (19. Yüzyıl-Tanzimat Sonrası) Seyahatname-Hatıra | Okuma, tartışma |
| 10 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (19. Yüzyıl-Tanzimat Sonrası) | Okuma, tartışma |
| 11 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (19. Yüzyıl-Tanzimat Sonrası) Biyografi-Mektup | Rapor Hazırlama ve Sunum |
| 12 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Hatıra | Okuma, tartışma |
| 13 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Hatıra | Okuma, tartışma |
| 14 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Hatıra-Mektup | Rapor Hazırlama ve Sunum |
| 15 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Günlük | Rapor hazırlama ve sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Foucault, Gutman ve Hutton, Kendini Bilmek, Om Yayınevi, 1999. | |
| 2 | William L. Randall, Bizi “Biz” Yapan Hikâyeler: Kendimizi Yaratma Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları, 2014 | |
| 3 | Evliya Çelebi, Seyahatname, 1. Cilt (Günümüz Türkçesi) | |
| 4 | Selim Karahasanoğlu, Kadı ve Günlüğü: Sadreddinzade Telhisi Mustafa Efendi Günlüğü (1711-1735) Üstüne Bir İnceleme. Türkiye İş Bankası Yayınları. | |
| 5 | 28 Mehmet Çelebi – Fransa Sefaretnamesi | |
| 6 | Ahmet Mithat Efendi – Menfa | |
| 7 | Ahmet Mithat Efendi – Sayyadane Bir Cevelan | |
| 8 | Beşir Fuat – Beşir Fuat’ın Mektupları | |
| 9 | Ahmet İhsan Tokgöz – Matbuat Hatıralarım | |
| 10 | Halide Edib – Mor Salkımlı Ev | |
| 11 | Halide Nusret Zorlutuna – Bir Devrin Romanı | |
| 12 | Şevket Süreyya Aydemir – Suyu Arayan Adam | |
| 13 | Yakup Kadri – Gençlik ve Edebiyat Hatıraları | |
| 14 | Halit Ziya – Kırk Yıl | |
| 15 | Ahmet Hamdi Tanpınar – Tanpınar’ın Mektupları | |
| 16 | İ. Enginün, Z. Kerman – Günlüklerin Işığında Tanpınar'la Başbaşa | |
| 17 | Oğuz Atay - Günlük | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 20 | ||
| 5.Rapor | 20 | ||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 20 | ||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 40 | ||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 10 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 3 | 15 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||