|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sanat ile düşünce, kavram imge arasındaki bağlantıyı çerçevesinde tarihsel bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İmge kavramını çok boyutlu düşünerek medya ve sanat alanlarına uygular |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefe, psikoloji, sosyoloji, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İmge kavramının tarihçesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | İmgeler ve kavramlar arasındaki felsefi fark. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | İmgesel Düşünüş ve iktidar. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | İmgesel Düşünüş ve iktidar. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Betimge, imgelem ve Sanat. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Betimge, İmgelem ve Sanat | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Betimge, İmgelem ve Sanat | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medya imgeleri ve etki. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Yeni medya ve görsel çağ. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sinematik imge. Hareket ve Zaman imge | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Sanat ve kavram. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Eser incelemesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | Eser incelemesi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | Eser incelemesi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 400 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |