Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GİT 515 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: GİT 515 Adı: TASARIM KİMLİK VE KÜLTÜR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERAP SEVGİ ÜNKARACALAR (sevgiunkaracalar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı tasarım ve tüketimin kültür ile olan karmaşık ilişkisini kavrama ve irdeleyerek bu etkileşime yönelik yeni bir bakış açısı kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürü ve kimliği tanımlar, tasarımla ilişkilendirir PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sosyal ilişkileri ve kültürel değerleri eleştirel bir bakış açısıyla inceler. PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-13 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir ve araştırmalarını bilimsel yazılara dönüştüre bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders tasarım ve tüketimin kültür ile olan karmaşık ilişkisini kavramaya odaklanacaktır. Kültürel ve sosyal bir pratik olan tasarımın toplumsal kimlikler ve yaşam tarzlarının üretilmesine aracılık eden tüketim kavramlarıyla ilişkisi tartışılacaktır. Ders tasarım ürünlerinin, yalnızca işlevsel olarak değil, aynı zamanda zevk ve kültür göstergesi olarak tüketim kültürünün bir parçası haline gelmesi üzerinde durulacaktır. Ayrıca görsel kültür kavramı ve tasarım, Görsel kültür üretici ve tüketicileri, Görsel kültür ve toplumsal süreçle, Medya ve görsel kültür, Tüketim kültürü ile görsel kültür ilişkisi, Kitle kültürü oluşturmada görsel kültür, Reklam aracılığıyla görsel kültür oluşturma, Görsel kültür oluşturmada televizyonun rolü, Günümüzdeki görsel kültür ürünleri analizi, Günümüzdeki görsel kültür ürünleri analizi, İnsanın tüm etkinliklerinin toplamı olarak kültür, değer yargılarının kaynağı olarak kültür konuları irdelenmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
2 Kimliğin tanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
3 Kültürün tanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
4 Kimlik ve kültür İlişkisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
5 Kimlik ve kültür İlişkisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
6 Kültürel kimlik teorisi ve yaklaşımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
7 Kültürel kimlik teorisi ve yaklaşımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Tüketim kültürü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
10 Görsel kültür kavramı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
11 Toplumsal kimlik oluşumu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
12 Tasarımda kimlik Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
13 Tasarımda kültür Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
14 Kültürün ve kimliğin tasarıma yansımaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
15 Kültürün ve kimliğin tasarıma yansımaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Robertson, R. (1999) Küreselleşme, Toplum Kuramı Ve Küresel Kültür, Bilim Ve Sanat Yay., Ankara
2 Odabaşı, Y. (1999), Tüketim Kültürü, Sistem Yay,İst.
3 Julier, G. (2013). The culture of design. Sage.
4 Quartermaine, P., & Peter, B. (2006). Cruise: Identity, design and culture. Laurence King Publishing.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 7 49
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 7 49
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 2 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 176