|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERAP SEVGİ ÜNKARACALAR (sevgiunkaracalar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı tasarım ve tüketimin kültür ile olan karmaşık ilişkisini kavrama ve irdeleyerek bu etkileşime yönelik yeni bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürü ve kimliği tanımlar, tasarımla ilişkilendirir |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sosyal ilişkileri ve kültürel değerleri eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-13 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir ve araştırmalarını bilimsel yazılara dönüştüre bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders tasarım ve tüketimin kültür ile olan karmaşık ilişkisini kavramaya odaklanacaktır. Kültürel ve sosyal bir pratik olan tasarımın toplumsal kimlikler ve yaşam tarzlarının üretilmesine aracılık eden tüketim kavramlarıyla ilişkisi tartışılacaktır. Ders tasarım ürünlerinin, yalnızca işlevsel olarak değil, aynı zamanda zevk ve kültür göstergesi olarak tüketim kültürünün bir parçası haline gelmesi üzerinde durulacaktır. Ayrıca görsel kültür kavramı ve tasarım, Görsel kültür üretici ve tüketicileri, Görsel kültür ve toplumsal süreçle, Medya ve görsel kültür, Tüketim kültürü ile görsel kültür ilişkisi, Kitle kültürü oluşturmada görsel kültür, Reklam aracılığıyla görsel kültür oluşturma, Görsel kültür oluşturmada televizyonun rolü, Günümüzdeki görsel kültür ürünleri analizi, Günümüzdeki görsel kültür ürünleri analizi, İnsanın tüm etkinliklerinin toplamı olarak kültür, değer yargılarının kaynağı olarak kültür konuları irdelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
2 | Kimliğin tanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
3 | Kültürün tanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
4 | Kimlik ve kültür İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
5 | Kimlik ve kültür İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
6 | Kültürel kimlik teorisi ve yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
7 | Kültürel kimlik teorisi ve yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketim kültürü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
10 | Görsel kültür kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
11 | Toplumsal kimlik oluşumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
12 | Tasarımda kimlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
13 | Tasarımda kültür | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | Kültürün ve kimliğin tasarıma yansımaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
15 | Kültürün ve kimliğin tasarıma yansımaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robertson, R. (1999) Küreselleşme, Toplum Kuramı Ve Küresel Kültür, Bilim Ve Sanat Yay., Ankara | |
2 | Odabaşı, Y. (1999), Tüketim Kültürü, Sistem Yay,İst. | |
3 | Julier, G. (2013). The culture of design. Sage. | |
4 | Quartermaine, P., & Peter, B. (2006). Cruise: Identity, design and culture. Laurence King Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |