|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sanat ve toplum arasındaki ilişkiyi ihtiyaç kavramı temelinden dönemsel olarak incelemektir. Böylece öğrencilere sanat tarihi, uygarlık tarihi, felsefe ve sosyoloji arasındaki bağlantıları kurabilecekleri bir bağlam sunulacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Felsefi bağlamda ihtiyaç kuramı, uygarlık tarihi, sosyoloji. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İhtiyaç kuramına Giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | İlkel toplulukların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı | Anlatma Yöntemi |
| 3 | İlk Uygarlıkların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı | Anlatma Yöntemi |
| 4 | İlk Uygarlıkların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Antik Yunan toplumu ve sanat ihtiyacının sınıfsal yapısı | Anlatma Yöntemiv |
| 6 | Roma sanatı, iktidar ve sanatın kurumlarla ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Ortaçağ'da sanata duyulan ihtiyacın nedeni | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rönesansta toplumsal ve sanatsal değişim | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Rönesansta toplumsal ve sanatsal değişim | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Kapitalizm ve metalaşan sanat | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Modern sanat ve varoluş | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Modern sanat ve varoluş | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Modern sanat ve varoluş | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Postmodern Sanat ve Özne | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fraser, I. (2008). Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı, çev. Beyza Sumer Aydaş, Ankara: Dost Kitabevi. | |
| 2 | Hopkins, D. (2000). After modern art 1945-2000. Oxford University Press. | |
| 3 | Fischer, E. (1995). Sanatın Gerekliliği, Çev. Cevat Çapan, İstanbul: Payel Yayınları. | |
| 4 | Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü, çev. Gizem Aldoğan, F. Candil Çulcu, Hayal Perest Yayınevi, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||