|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sanat ve toplum arasındaki ilişkiyi ihtiyaç kavramı temelinden dönemsel olarak incelemektir. Böylece öğrencilere sanat tarihi, uygarlık tarihi, felsefe ve sosyoloji arasındaki bağlantıları kurabilecekleri bir bağlam sunulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefi bağlamda ihtiyaç kuramı, uygarlık tarihi, sosyoloji. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İhtiyaç kuramına Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | İlkel toplulukların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı | Anlatma Yöntemi |
3 | İlk Uygarlıkların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı | Anlatma Yöntemi |
4 | İlk Uygarlıkların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı | Anlatma Yöntemi |
5 | Antik Yunan toplumu ve sanat ihtiyacının sınıfsal yapısı | Anlatma Yöntemiv |
6 | Roma sanatı, iktidar ve sanatın kurumlarla ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
7 | Ortaçağ'da sanata duyulan ihtiyacın nedeni | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rönesansta toplumsal ve sanatsal değişim | Anlatma Yöntemi |
10 | Rönesansta toplumsal ve sanatsal değişim | Anlatma Yöntemi |
11 | Kapitalizm ve metalaşan sanat | Anlatma Yöntemi |
12 | Modern sanat ve varoluş | Anlatma Yöntemi |
13 | Modern sanat ve varoluş | Anlatma Yöntemi |
14 | Modern sanat ve varoluş | Anlatma Yöntemi |
15 | Postmodern Sanat ve Özne | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fraser, I. (2008). Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı, çev. Beyza Sumer Aydaş, Ankara: Dost Kitabevi. | |
2 | Hopkins, D. (2000). After modern art 1945-2000. Oxford University Press. | |
3 | Fischer, E. (1995). Sanatın Gerekliliği, Çev. Cevat Çapan, İstanbul: Payel Yayınları. | |
4 | Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü, çev. Gizem Aldoğan, F. Candil Çulcu, Hayal Perest Yayınevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |