Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GİT 517 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: GİT 517 Adı: TOPLUMSAL İHTİYAÇLAR VE SANAT Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sanat ve toplum arasındaki ilişkiyi ihtiyaç kavramı temelinden dönemsel olarak incelemektir. Böylece öğrencilere sanat tarihi, uygarlık tarihi, felsefe ve sosyoloji arasındaki bağlantıları kurabilecekleri bir bağlam sunulacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefi bağlamda ihtiyaç kuramı, uygarlık tarihi, sosyoloji.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İhtiyaç kuramına Giriş Anlatma Yöntemi
2 İlkel toplulukların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı Anlatma Yöntemi
3 İlk Uygarlıkların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı Anlatma Yöntemi
4 İlk Uygarlıkların sosyolojik yapıları ve sanat ihtiyacı Anlatma Yöntemi
5 Antik Yunan toplumu ve sanat ihtiyacının sınıfsal yapısı Anlatma Yöntemiv
6 Roma sanatı, iktidar ve sanatın kurumlarla ilişkisi Anlatma Yöntemi
7 Ortaçağ'da sanata duyulan ihtiyacın nedeni Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Rönesansta toplumsal ve sanatsal değişim Anlatma Yöntemi
10 Rönesansta toplumsal ve sanatsal değişim Anlatma Yöntemi
11 Kapitalizm ve metalaşan sanat Anlatma Yöntemi
12 Modern sanat ve varoluş Anlatma Yöntemi
13 Modern sanat ve varoluş Anlatma Yöntemi
14 Modern sanat ve varoluş Anlatma Yöntemi
15 Postmodern Sanat ve Özne Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fraser, I. (2008). Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı, çev. Beyza Sumer Aydaş, Ankara: Dost Kitabevi.
2 Hopkins, D. (2000). After modern art 1945-2000. Oxford University Press.
3 Fischer, E. (1995). Sanatın Gerekliliği, Çev. Cevat Çapan, İstanbul: Payel Yayınları.
4 Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü, çev. Gizem Aldoğan, F. Candil Çulcu, Hayal Perest Yayınevi, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180