| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UMUT KÖKBAŞ (umutkokbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Diş Hekimliği alanında kullanılacak olan Temel Biyokimya bilgilerinin verilmesi ve bu bilgilerin, ilgili alan içindeki bilgilerle bütünleştirilmesinin sağlanmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biyokimya ile ilgili temel kavramları açıklar. | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Temel makromoleküllerin işlevlerini irdeler. | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Metabolik entegrasyonu irdeler. | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-11 Uluslararası düzeyde, yayınları takip eder, değerlendirir, sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; Temel Biyomoleküller, Asit-baz ve pH Tampon sistemler, Amino asitler, Peptid ve proteinlerin ve yapı-özellikleri, Hemostaz, Klinik Tanıda Plazma Proteinleri, Hemoglobin ve Miyoglobin, Karbonhidratlar: Yapı ve Sınıflandırma, Lipidler ve Fonksiyonları, Plazma Lipoproteinleri, Enzimler, Hormonlar, Vitaminler, Metabolik Entegrasyon ve Ağız Biyokimyası Konularını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Temel Biyomoleküller ve metabolizmaya giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Asit-baz ve pH Tampon sistemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 3 | Karbohidrat metabolizması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 4 | Amino asitler, Peptid ve proteinlerin metaboliaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 5 | Lipit metabolizması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 6 | Plazma Lipoproteinleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 7 | Enerji metabolizması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hemoglobin ve Miyoglobin | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 10 | Enzimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 11 | Hormonlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 12 | Vitaminler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 13 | Homeostaz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 14 | Metabolik Entegrasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 15 | Ağız Biyokimyası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları Yayım Tarihi2/2019 Çeviri Editörü Prof. Dr. Engin Ulukaya , | |
| 2 | Harper'ın Resimli Biyokimyası Çeviri Editörü: Doç. Dr. Doğan YÜCEL Yayın Tarihi: 2019 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9 | 1 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||