|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Splintli kronlar ve köprüler için diş preparasyonu, sabit protez yapımı için laboratuvar çalışmasına uygun die?lı model hazırlanması, metal destekli köprü , metal destekli porselen kron ve bölümlü kron yapımı için gerekli laboratuvar aşamaları ile ilgili bilgiyi ve beceriyi kazandırmak, ayrıca öğrencilere CAD/CAM ve fiber post gibi uygulamalar, güncel klinik diş hekimliği ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eksik diş kron bölümünü yerine koyacak metal destekli porselen veneer kron yapabilecek bilgiye sahip olabilmesi |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-2 | Aşırı harabiyete uğramış bir dişi post-kor sistemi ile restore edebilecek bilgiye sahip olabilmesi |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-3 | Eksik diş ve/veya dişleri yeine koyacak sabit parsiyel protezleri, hareketli parsiyel protezleri ve total protezleri yapabilme yetisini kazanabilmesi |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-4 | - Ekstrakoronal restorasyonlardan laminate ve adeziv köprüler hakkında bilgi sahibi olabilmesi |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeşitli basamakların (shoulder, chamfer, knifeedge) preparasyonu, die?lı model hazırlığı, döküm, çok sayıda komşu diş preparasyonu, porselen yığılması, fantom çenelerde çalışma, CAD uygulaması, post-core uygulaması,modellerde implant destekli protezler için ölçü alımı uygulaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | total protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | hareketli bölümlü protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | hareketli bölümlü protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | hareketli bölümlü protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | diş preparasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | diş preparasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | inley, onley | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | modelasyon | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oklüzyon, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2013. | |
2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019. | |
3 | Sabit Protezin Temelleri, Herbert T. Shillingburg, Quintessence Yayıncılık, 2019 | |
4 | Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler, Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Quintessence Yayıncılık, 2012, | |
5 | Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler (1 ve 2 cilt), Kevser Aydın M.Mutahhar Ulusoy, Yurtmim Yayıncılık, Ankara, 2010, | |
6 | Tam Protezler Problemler ve Çözüm yolları Cilt 1 ve 2, Yasemin Kulak Özkan, Quintessence Yayıncılık, İstanbul, 2017, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |