Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS401 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS401 Adı: PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK-II Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Total ya da bölümlü dişsiz hastaların temel hereketli protetik rehabilitasyonları konusunda öğrenciye uygulamalı eğitim vermek. Aşırı harabiyet gösteren dişleri bulunan ya da kısmi dişsizliği bulunan hastaların temel sabit protetik rehabilitasyonları konusunda öğrenciye uygulamalı eğitim vermek. Ayrıca hekim ve hasta iletişimi uygulamalı olarak öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sabit ve bölümlü protezlerde planlama prensiplerini öğrenebileceklerdir. Protetik rehabilitasyon metodlarını öğrenebileceklerdir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir.
PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
DÖÇ-2 . Tam ve parsiyel protezlerin laboratuar aşamalarının yapımını öğrenebileceklerdir. Tamir yöntemlerini ve hasta takibini öğrenebileceklerdir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir.
PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
DÖÇ-3 Total protez yapımını öğrenebileceklerdir Dental seramiklerin yapımını öğrenebileceklerdir Geçici kronlar ve yapım tekniklerini öğrenebileceklerdir Sabit protezlerde simantasyon işlemini öğrenebileceklerdir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir.
PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde basit sabit protetik restorasyonlar için (metal destekli seramik kron, post-core) teşhis ve tedavi planlama. 2.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde basit kısmi dişssizlik vakalarının teşhis ve tedavi planlaması. 3.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde kısmi dişssizlik vakalarını basit sabit protez ile tedavisi. 4.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde kısmi dişssizlik vakalarını basit hareketli protez ile tedavisi. 5.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde basit tam dişssizlik vakalarının teşhis ve tedavi planlaması. 6.Protetik diş tedavisi kliniğinde, öğretim elemanı eşliğinde tam dişssizlik vakalarını basit hareketli hareketli tam protez ile tedavisi. 7. Protez bakımı ve tamiri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
2 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
3 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
4 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
5 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
6 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
7 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
8 Ara Sınav
9 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
10 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
11 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
12 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
13 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
14 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
15 Her staj grubu için en az 15 dayanak diş üzerine yapılmış sabit protetik restorasyon, en az 4 parça total protez, en az 4 parça hareketli bölümlü protez, en az birparça post-kor restorasyonu Gözlem Gösteri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Prof.Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Tam Protezler I ve Tam Protezler
2 2. Prof.Dr. Ali Zaimoğlu, Sabit Protezler
3 3. Prof.Dr. Gülşen Can, Prof.Dr. Funda Akaltan, Hareketli Bölümlü Protezlerde Planlama
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 60