|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MAHMUT POLAT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, fen bilimleri eğitimi alanında son elli yılda yapılan araştırmaları derinlemesine inceleyerek alanyazına eleştirel bakabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fen bilimleri eğitimi alanındaki bilimsel araştırmaları değişik adlar altında sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Fen bilimleri dersi öğretim programı, öğrenme alanları, öğretme metotları, tutum, bireysel farklılıklar ile ilgili güncel konulara ait araştırmaları inceleyebilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-18 Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. PÇ-19 Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Fen dersi öğretim programı, öğrenme alanları, öğretme metotları, tutum, bireysel farklılıklar ile ilgili bir problem ve araştırma için yöntem sunabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bilimsel bir çalışmanın tasarlanması, yapılması ve rapor edilmesi süreçlerine örnek verebilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen bilimleri eğitimi alanında son elli yılda yapılmış bilimsel araştırmaları konu edinen meta analiz çalışmalarının incelenmesi. Fen bilimleri eğitimi alanındaki bilimsel araştırmaları değişik adlar altında sınıflandırılması. Fen bilimleri eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların eleştirel incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen bilimleri eğitimi alanında son elli yılda yapılmış bilimsel araştırmaları konu edinen meta analiz çalışmalarının incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Fen bilimleri eğitimi alanında son elli yılda yapılmış bilimsel araştırmaları konu edinen meta analiz çalışmalarının incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | Fen bilimleri eğitimi alanında son elli yılda yapılmış bilimsel araştırmaları konu edinen meta analiz çalışmalarının incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | Fen bilimleri eğitimi alanındaki bilimsel araştırmaları belirlenen ölçütlere göre sınıflandırılması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | Fen bilimleri eğitimi alanındaki bilimsel araştırmaları belirlenen ölçütlere göre sınıflandırılması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Fen bilimleri dersi öğretim programı ve değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Fen bilimleri dersi öğretim programı ve değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fen bilimleri dersi öğrenme alanları (Bilgi içeriği, BSB) konusundaki çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Fen bilimleri dersi öğrenme alanları (Bilgi içeriği, BSB) konusundaki çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenme ve öğretme metotlarının verimliliğini araştıran çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenme ve öğretme metotlarının verimliliğini araştıran çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Ölçme ve değerlendirme tekniklerini araştıran çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Tutum ve değerler ile ilgili çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Bireysel farklılıklar konusunda yapılan çalışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
2 | Büyüköztürk, Ş., Bökeoğlu, Ö. Ç., ve Köklü, N. (2009). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegema Akademi Yayınları. | |
3 | Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet Bağlantılı Akıllı Tahta/ Bilgisayar ve Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |