|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MAHMUT POLAT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, fen bilimleri eğitiminde, günümüze kadar ortaya atılan yaygın öğrenme teorileriyle ilgili temel kavramsal alt yapıyı somut örnekleriyle ortaya koyabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günümüze kadar ortaya atılmış olan yaygın öğrenme teorileriyle ilgili temel kavramları, kuramsal çerçeveyi açıklayabilir |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Farklı öğrenme teorilerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-15 Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Farklı öğrenme teorilerini fen bilimleri eğitimiyle ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Farklı öğrenme teorilerine göre tasarlanan öğretimde; öğretmen ve öğrencilerin rollerini açıklayabilir |
PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrencilere öğrenme teorileri (davranışçı, bilişsel, bilgi işlem, yapılandırmacı vb.) tanıtılacaktır. Bunun yanında fen eğitimi ile ilgili olan üstbiliş (bilişüstü), modellerin fende kullanılması ile ilgili günümüze kadar gelen kuramsal yaklaşımlar ve bunların fen eğitimi alanındaki uygulamaları hakkında bilgi verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen eğitimin boyutları ve genel özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Öğrenme teorilerine genel bakış ve kısa tarihçenin verilmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | Davranışçı öğrenme teorileri ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | Bilişsel Gelişim Teorisi ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | Bilişsel Gelişim Teorisi ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Anlamlı öğrenme ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Bilgiyi işleme kuramı ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgiyi işleme kuramı ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı (sosyo-kültürel ve radikal) ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı (sosyo-kültürel ve radikal) ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı (sosyo-kültürel ve radikal) ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Üstbiliş ve fen bilimleri eğitimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Üstbiliş ve fen bilimleri eğitimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Fen bilimleri eğitiminde modellerin kullanılması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | SENEMOĞLU, N., (2020). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Anı Yayıncılık. | |
2 | Çepni, S. (2014). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem Akademi. Ankara | |
3 | Driscoll, M. P. (2005). Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet Bağlantılı Akıllı Tahta/ Bilgisayar ve Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |