|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MAHMUT POLAT, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı fen eğitimi alanında karşılaşılan öğrenme güçlüklerini ve kavram yanılgılarını belirleyerek, bunları aşmaya yönelik yaklaşımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fen bilimleri eğitimi alanındaki zorlukların/sorunların niteliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Fen bilimleri eğitimi alanındaki zorlukları/sorunları sınıflandırabilir. |
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Fen bilimlerinde sık rastlanan kavram yanılgılarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Fen bilimlerinde sık rastlanan kavram yanılgılarını giderecek yöntemleri kullanabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fen bilimleri eğitimi alanında karşılaşılan öğrenme zorluklarının ve kavram yanılgılarının belirlenerek bunların giderilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fen eğitimin boyutları ve genel özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 2 | Türkiye’de fen eğitiminin kısa tarihçesinin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 3 | Fen öğrenme ve öğretmede zorluklar, bilimsel hatalar ve kavram yanılgıları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 4 | Kavram yanılgılarının genel özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 5 | Kavram yanılgılarının oluşmasında kullanılan ders materyallerinin rolü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 6 | Kavram yanılgılarının oluşmasında kullanılan ders materyallerinin rolü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 7 | Kavram yanılgılarının sınıflandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kavram yanılgılarının sınıflandırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 10 | Fen bilimleri eğitiminde sıklıkla rastlanan kavram yanılgılarının verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 11 | Fen bilimleri eğitiminde sıklıkla rastlanan kavram yanılgılarının verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 12 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yaklaşım/yöntemlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 13 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yaklaşım/yöntemlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 14 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yaklaşım/yöntemlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 15 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yaklaşım/yöntemlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
| 2 | Gödek Y., Polat, D. ve Kaya, V. H. (2016). Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları. Pegem Yayıncılık: Ankara. | |
| 3 | Kavram Yanılgılarının Tespiti-Giderilmesi ve Uygulamalı Örnekleri, Anı yayıncılık | |
| 4 | Güneş, B. [Editör] (2017). Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları, Palme Yayıncılık, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 20 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||