|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amaçları şu şekildedir: -STEM eğitiminin tarihsel gelişimini öğrenmek. -STEM eğitiminin doğasını ve felsefi temellerini öğrenmek. -STEM eğitiminin dünyadaki genel durumunu öğrenmek. -STEM eğitimine ait temel kavramları öğrenmek. -STEM temel disiplinlerini ve uygulama bağlamlarını öğrenmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | STEM eğitiminin tarihsel sürecini açıklar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar; bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | STEM eğitiminin gerekçelerini analiz eder. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-19 Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. PÇ-20 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | STEM eğitiminin uygulama bağlamlarını bilir ve karşılaştırır. |
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Dünyada ve Ülkemizde STEM eğitiminin güncel durumu |
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. PÇ-16 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar; bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. PÇ-19 Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | STEM disiplinlerinin birbirleri ile ilişkilerini kavrar ve örneklendirir |
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste STEM eğitimin tarihsel ve felsefi temelleri, sosyo-ekonomik gerekçeleri, STEM disiplinlerinin doğaları ve ilişkileri, dünya genelinde STEM eğitiminin durumu, ülkemizde STEM eğitimi, güncel STEM eğitimi yaklaşımı içinde kullanılan uygulama modellerinin tanıtımı (Bütünleşik STEM, STEAM ve STEM-X modelleri), STEM okuryazarlığı ve STEM becerisi kavramları, STEM eğitiminin kavramsal, teorik, uygulama sorunları ve getirilen çözüm önerileri, STEM eğitiminin geleceği konuları işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi ve kuralları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | STEM eğitiminin tarihsel gelişim süreci, aşamaları ve gerekçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | STEM eğitiminin tarihsel gelişim süreci, aşamaları ve gerekçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | Dünyada ve Ülkemizde STEM eğitiminin güncel durumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Dünyada ve Ülkemizde STEM eğitiminin güncel durumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | STEM disiplinlerinin doğası ve aralarındaki ilişkiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | STEM disiplinlerinin doğası ve aralarındaki ilişkiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir öğretim yaklaşımı olarak STEM eğitimi ve bütünleşik STEM | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Bir öğretim yaklaşımı olarak STEM eğitimi ve bütünleşik STEM | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | STEM eğitimin uygulama modellerinin ana hatları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | STEM okuryazarlığı ve STEM yetkinliği kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | STEM okuryazarlığı ve STEM yetkinliği kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | STEM eğitiminde kavramsal, teorik ve uygulama sorunları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | STEM eğitiminin geleceği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sarıtaş, D. (2021). STEM’in Doğası, Felsefi ve Tarihsel Temelleri. İçinde (Hasan Özcan, Ed.) STEM Eğitimi Uygulamaları-I, s.4-36, Pusula, ISBN:978-605-2359-50-1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet, akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 11 | 22 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |